آمادگی هند برای خارج کردن شهروندانش از ایران

به گزارش کالارنا، دولت هند تیمی را برای آزمایش شهروندانش و خارج کردن آن ها از ایران به تهران فرستاد.

آمادگی هند برای خارج کردن شهروندانش از ایران

به گزارش به نقل از پایگاه هندوستان تایمز، مقامات هند اظهار داشتند این کشور خود را آماده می نماید تا با ایجاد یک آزمایشگاه سیار در ایران، از 1200 شهروند خود در کشورمان آزمایش گرفته و پس از آن، آن ها را از ایران خارج کند.

به نوشته این پایگاه خبری، چهار متخصص از شورای پژوهش های پزشکی هند به همراه تجهیزات و کیت های آزمایش وارد تهران شدند تا پیش از سوار کردن شهروندان این کشور به هواپیما به منظور انتقال آن ها به هند، از آن ها آزمایش اجباری بگیرند.

هارش واردهان وزیر بهداشت هند اظهار داشت: ما با دولت ایران در تماس بوده و به دنبال امکان برقراری آزمایشگاهی سیار در آنجا و در کنار دیگر خدمات در جهت بازگرداندن این افراد هستیم. دولت محلی همچنان برای این مسأله تحت فشار است؛ به همین جهت این کار، بستگی زیادی به ما دارد تا آن ها را بازگردانیم.

وزیر بهداشت هند همچنین اظهار داشت: ما راهبردی را اجرایی کردیم تا ببینیم چطور این مسأله به خوبی اداره خواهد شد.

طبق اعلام پایگاه هندوستان تایمز، بیشتر اتباع هندی حاضر در ایران، دانشجو و یا زائر هستند.

همچنین یکی از مقامات وزارت بهداشت هند که نخواست نامش فاش گردد گفت:4 تا 5 روز طول خواهید کشید تا بفهمیم آیا ما خواهیم توانست از این افراد آزمایش بگیریم یا خیر. ایران در بالاترین سطح در حال تعامل با این مسأله است؛ از این رو شهروندان ایرانی در اولویت هستند. ما ظرفیت آزمایش را داریم؛ اما این مسأله به بستگی به شرایط دارد.

هند تا کنون 881 نفر از شهروندانش را از شهر ووهان چین که مرکز اولیه شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-19 محسوب می گردد، بازگردانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1126

به "آمادگی هند برای خارج کردن شهروندانش از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی هند برای خارج کردن شهروندانش از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید