راه اندازی 2 ایر تاکسی برای اربعین ، امکان خرید اینترنتی بلیت اربعین تنها به وسیله سایت ایرلاین ها

به گزارش کالارنا، اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر سال جاری برای اربعین 2 پرواز در قالب ایرتاکسی از کرمانشاه و ایلام راه اندازی نموده است.

راه اندازی 2 ایر تاکسی برای اربعین ، امکان خرید اینترنتی بلیت اربعین تنها به وسیله سایت ایرلاین ها

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی امشب در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران سازمان بنادر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعات ارائه شده حجم کالایی جابه جا شده در بنادر کشور طی 6 ماه گذشته 76 میلیون تن بوده است گفت: در این بخش، صادرات 2 برابر واردات است و از این میزان 16 میلیون تن مربوط به واردات و 27 میلیون تن مربوط به صادرات است.

او ادامه داد: مابقی این میزان جابه جایی مربوط به مایعات و مواد نفتی است که از بنادر کشور انجام می گردد.

اسلامی با بیان اینکه این آمار ها نشان دهنده رشد و ایجاد تحرک در بنادر کشور است اضافه کرد: برای افزایش و ایجاد رونق باید اقدام به جذب سرمایه گذار کنیم که در این حوزه بخش خصوصی نقش مهمی را ایفا می نماید.

وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اسکله ها از بخش خصوصی دعوت شده است که زمینه ساز تقویت این حوزه می گردد.

رشد 10 برابر ظرفیت بنادر بعد از انقلاب اسلامی

او شرح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه جنوب و شمال کشور 240 میلیون تن ظرفیت دارد که نسبت به قبل از انقلاب رشد 10 برابری داشته و باید سهم بیشتری را برای افزایش ترانزیت جذب کنیم.

اسلامی توضیح داد: سال گذشته در جاده های کشور 500 میلیون تن بار جابه جا شده و 30 میلیون تن به وسیله راه آهن بوده است.

وی اعلام کرد: حجم ترانزیت با کشور های هم جوار 10 میلیون تن است و ما می توانیم به 30 تا 50 میلیون تن افرایش دهیم که این اقدام به وسیله بنادر که به عنوان دروازه ترازنیت به شمار می رود انجام می گردد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: اجرایی شدن حمل ونقل ترکیبی و اجرای کار ساده کانتینر که به صورت چند منظوره در کشتی ها نصب می گردد به وسیله سازمان بنادر امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه حافظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است اضافه کرد: ما از کشور های همسایه خواسته ایم که به این راهبرد اهتمام داشته باشند و اجازه ندهند که کشور های بیگانه در امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس مداخله نمایند و کشور های منطقه، خود باید امنیت کشتی و محدوده های دریایی را بر عهده داشته باشند.

او اضافه کرد: این اقدامات از گذشته بوده و ایران شایستگی اداره و کنترل امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد و بخش مهمی از شرایط آرام کنونی کشور به دلیل اهتمام ایران بر امنیت منطقه بوده است و امیدوار به توسعه آن هستیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر تاکنون اقدامات مهمی در حوزه همکاری با بخش خصوصی انجام داده است اضافه کرد: قرارداد با کشور هند برای اپراتوری بندر چابهار از سوی سازمان بنادر اجرا شده است.

او ادامه داد: هندی ها برای توسعه بندرچابهار علاقه نشان داده و در بندر ایران سرمایه گذاری نموده اند وشرکت های چینی هم به دلیل آنکه ایران کشوری مهم در حوزه دریایی است اعلام آمادگی نموده اند.

اسلامی اضافه کرد: کشور های دیگر از جمله قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان برای همکاری در حوزه دریانوردی ایران ابزار تمایل نشان داده اند و به دلیل آنکه ایران به آب های بین المللی دسترسی دارد در حال رایزنی برای ورود به فضای ایران جهت سرمایه گذاری هستند.

وزیر راه وشهرسازی به پرواز های اربعین اشاره نمود و گفت: تا به امروز بیش از 650 مجوز پروازی صادر شده به طوری که یک ایرلاین امروز اعلام نموده بیش از 100 پرواز در اربعین دارد و تا زمانی که فرودگاه نجف و بغداد محدودیتی ایجاد نکند می توانیم ظرفیت های خود را افزایش دهیم.

اسلامی توضیح داد: ایران ایر مجوز 2 ایرتاکسی را ارائه نموده به طوری که 2 هواپیما در فرودگاه های کرمانشاه و ایلام به صورت دائم در ایام اربعین پرواز مستقیم به نجف دارند.

او اظهار کرد: قطار های فوق العاده از کرمانشاه هم هماهنگ شده و امیدواریم زائرانی که با اتوبوس می روند در هنگام برگشت ازهمان مرزی که رفته اند بازگردند تا مسئله ای در این بخش ایجاد نگردد.

وزیر راه و شهرسازی درباره منع فروش اینترنتی بلیت هواپیما در اربعین هم گفت: در شورای حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور مطرح کردند که فروش اینترنتی بلیت پرواز های اربعین تنها به وسیله خود سایت های ایرلاین ها باشد تا در هنگام بازگشت از نجف و بغداد مسئله ای برای زائران ایجاد نگردد.

او اضافه کرد: در سال های گذشته بسیاری از زائرانی که از سایت های مختلف اقدام یا خرید بلیت نموده بودند دچار مشکل شدند به همین دلیل از سایت های خود ایرلاین جهت افزایش نظارت و کنترل های بهتر امکان پذیر باشد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تا روز شنبه شرکت های هواپیمایی دیگر ظرفیت های خود را برای پرواز های اربعین اعلام می نمایند گفت: به زائران تاکید می کنم برای خرید غیر حضوری بلیت اربعین حتما به سایت های خود ایرلاین ها مراجعه نمایند به دلیل آنکه نظارت و کنترل بیشتری بر روی آن وجود دارد.

او اضافه کرد: سال جاری زائران برای سفر اربعین سعی نمایند از سایت ها و دفاتر مجاز خریداری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 753

به "راه اندازی 2 ایر تاکسی برای اربعین ، امکان خرید اینترنتی بلیت اربعین تنها به وسیله سایت ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 2 ایر تاکسی برای اربعین ، امکان خرید اینترنتی بلیت اربعین تنها به وسیله سایت ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید