اجباری شدن پرداخت کارمزد 30 درصدی گوگل پلی استور در هند به تعویق افتاد

به گزارش کالارنا، گوگل اجرای طرح بحث برانگیز اجباری شدن پرداخت کارمزد 30 درصدی پلی استور در هند را به تاریخ 31 مارس 2022 (2 فروردین 1401) موکول نموده است. این قوانین جدید برنامه ها را از دور زدن سیستم پرداخت گوگل باز می دارد و قرار است از تاریخ 30 سپتامبر 2021 (8 مهر 1400) در سطح جهانی شروع گردد. با این کار، توسعه دهندگان باید برای تمام اپلیکیشن های پولی و پرداخت های درون برنامه ای، کارمزد 30 درصدی به گوگل بپردازند.

اجباری شدن پرداخت کارمزد 30 درصدی گوگل پلی استور در هند به تعویق افتاد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

گوگل با انتشار یک پست اعلام نموده که برای کشور هند در حال راه اندازی جلساتی با حضور مدیران استارت آپ های هندی است. همچنین گوگل اعلام نموده که توسعه دهندگان با بهره گیری از این زمان به دست آمده می توانند پشتیبانی از سیستم UPI را عملی نمایند. UPI یک سیستم پرداخت یکپارچه در هند است که انتقال پول از حساب بانک های مختلف هندی را امکان پذیر می نماید و این سیستم برای تراکنش های آنلاین در هند به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین گوگل در این پست وبلاگ خود خاطرنشان نموده که سیاست دریافت کارمزد 30 درصدی تراکنش های مربوط به پلی استور قانون جدیدی نیست و در حال حاضر بیش از 97 درصد اپلیکیشن ها از این قانون تبعیت می نمایند. اگرچه گوگل میخواهد این قانون را برای تمام اپلیکیشن ها اجباری کند، اما از طرف دیگر وعده داده که اندروید 12 استفاده از اپ استورهای ثالث را آسان تر می نماید.

چند روز قبل گزارشی مبنی بر اتحاد استارت آپ های هندی برای مقابله با این سیاست گوگل منتشر شد که حالا این شرکت به خبر مودنظر واکنش نشان داده است. طبق این گزارش، حدود 150 استارت آپ هندی می خواهند به یک اپ استور جایگزین مهاجرت نمایند تا از قوانین پلی استور در امان بمانند.

روی هم رفته به نظر می رسد گوگل زمان نامناسبی را برای اعلام سیاست های جدید خود انتخاب نموده است. در همین زمینه باید به اپل هم اشاره کنیم که برای اجباری کردن سیستم پرداخت خود با نقدها گسترده ای روبرو شده است. باید ببینیم آیا این تقابل استارت آپ ها با گوگل فقط به کشور هند محدود می ماند یا اینکه شرکت های عظیم دیگر کشورها هم به این حرکت ملحق می شوند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1443

به "اجباری شدن پرداخت کارمزد 30 درصدی گوگل پلی استور در هند به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجباری شدن پرداخت کارمزد 30 درصدی گوگل پلی استور در هند به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید