ایران به جمع تولیدکنندگان میکروسکوپ های پیشرفته پیوست

به گزارش کالارنا، دکتر سید عباس شاهمرادی مدیر یک شرکت دانش بنیان در مورد محصول جدید فراوری شده در این شرکت به خبرنگار مهر گفت: ما توانستیم بعد از هشت سال کوشش میکروسکوپ های الکترونی عبوری را به فراوری برسانیم. این دستگاه تصاویر را نانو متری و کریستالوگرافی می نماید.

ایران به جمع تولیدکنندگان میکروسکوپ های پیشرفته پیوست

وی اضافه کرد: از این دستگاه در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، ویروس شناسی، فناوری زیستی و …می توان استفاده کرد.

به گفته مجری طرح، در حال حاضر 35 نمونه خارجی از این میکروسکوپ در کشور وجود دارد که از این تعداد 30 میکروسکوپ بلااستفاده هستند زیرا واردات آن ممنوع بوده و خدماتی هم برای تعمیرات از سوی کشورها نمی توان دریافت کرد.

وی ادامه داد: آمریکا و ژاپن دو کشوری هستند که این میکروسکوپ ها را فراوری می نمایند و ما توانستیم به جمع فراوری نمایندگان بپیوندیم.

شاهمرادی ادامه داد: البته میکروسکوپ هایی که فراوری کردیم با تکنولوژی به روز هستند در صورتیکه محصولات وارداتی قدیمی بودند.

به گفته وی این میکروسکوپ الکترونی شامل تفنگ الکترونی، خلا، لنزهای الکترومغناطیسی ولتاژ و… می گردد.

وی تاکید نمود: برای ساخت این دستگاه 14 میلیارد تومان هزینه شده و طی 8 سال تحقیقات پیروز به ساخت آن شدیم و اکنون این محصول در سامانه ایران ساخت ثبت شده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان مطرح نمود: در حال حاضر اولین نمونه آن را به دانشگاه امیر کبیر فروختیم.

وی با اشاره به کاربردهای میکروسکوپ الکترونی عبوری گفت: برای مشاهده یک بافت از بدن یا بافت های سرطانی، ویروس شناسی، پاتولوژی …از این دستگاه استفاده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، این محصول در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت رونمایی شد. این نمایشگاه تا 29 آذرماه در نمایشگاه بین المللی برپا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 967

به "ایران به جمع تولیدکنندگان میکروسکوپ های پیشرفته پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به جمع تولیدکنندگان میکروسکوپ های پیشرفته پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید