بدترین کارگردان جهان بازنشسته شد

به گزارش کالارنا، روزنامه بانی فیلم: در حالیکه کارگردان فیلم هایی چون خون رِینی و تنها در تاریکی که نقدهای بدی گرفته بودنداعلام بازنشستگی نموده، به نظر می رسد وقت مناسبی باشد که نگاهی به پنج عنوان از بدترین فیلم های وی بیندازیم.

بدترین کارگردان جهان بازنشسته شد

به نقل از گاردین، منتقدان فیلم سراسر جهان بالاخره می توانند نفسی راحت بکشند، حداقل به خاطر اینکه دیگر این خطر وجود ندارد که یک کارگردان عصبانی با مشت دندان های شان را خرد کند. چون اووه بول (Uwe Boll) کارگردان جنگجوی آلمانی که بارها بدترین کارگردان جهان لقب گرفته کارش را ترک نموده است.

بعد از یک جهت حرفه ای کاری طولانی که به بیش از یک چهارم قرن پیش بازمی گردد و شامل بیش از 30 فیلم سینمایی می گردد، اتفاق جالبی سال 2006افتاد و طی آن او منتقدانش را به رینگ بوکس دعوت کرد و رسما آن ها را با مشت هایش ناک اوت کرد و یک جایزه تمشک طلایی هم برای بدترین جهت حرفه ای کاری در سال 2009 دریافت کرد. حالا همه چیز همینجا به انتها می رسد.

این فیلمساز که در کانادا زندگی می نماید و مدت هاست حتی با وجود اینکه فیلم هایش پشت سر هم در باکس آفیس شکست می خورند و حتی نمی توانند خرج ساخته شدن شان را هم در بیاورند، در بازه ای طولانی از قوانین معافیت اقتصادیاتی آلمانی استفاده کرد تا به کار خود ادامه دهد، حالا به خاطر کاهش شدید فروش ویدیوهای خانگی، گفت بازنشسته می گردد.

این کارگردان که متخصص ساختن اقتباس های سینمایی از بازی های ویدیویی است؛ آن هم با کیفیتی که حتی تمام طرفداران بازی ها هم از آن ها متنفر می شوند، به روزنامه مترو تورنتو گفت: بازار مرده است. دیگر نمی توان پولی از فیلم ها درآورد چون بازار جهانی دی وی دی و بلوری در سه سال گذشته 80 درصد سقوط نموده است. دلیل حقیقی اش این است که دیگر توان اقتصادی فیلم ساختن را ندارم.

اما بول نتوانست تحمل کند که بدون یک بار دیگر تکه انداختن به منتقدانش از صحنه کنار برود. او گفت: شاید حالا که من دیگر فیلم نمی سازم آن ها به خودشان زحمت بدهند واقعا به تماشا فیلم ها بنشینند و کارشان را با پستی سال 2005 و فیلم های 10 سال اخیر شروع نمایند. متوجه خواهند شد که آن ها فیلم های بسیار جذابی بودند و فیلم هایی بودند که به نظر من خیلی با عقل جور درمی آمدند و حرف هایی برای زدن داشتند. آن ها استحقاقش را داشتند که بیشتر از این ها درباره شان صحبت گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 856

به "بدترین کارگردان جهان بازنشسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین کارگردان جهان بازنشسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید