بند هایی که پَر کشیدند!

به گزارش کالارنا، مسئولان محترم مربوطه می توانند شفاف اعلام نمایند بدون در نظر دریافت بند حداقل حقوق (که صرفا یک بند موقت بوده) افزایش حقوق دانشجومعلمان پیشین و معلمان فعلی دقیقا چقدر بوده و چه سنخیتی با مر قانون و تصویب نامه هیئت وزیران در سال گذشته دارد؟

بند هایی که پَر کشیدند!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، میلاد همتی زاده؛ با تورقی در بین اخبار در فضای مجازی و بازدیدی از منابع خبری درباره آموزش و پرورش و فرهنگیان با انبوهی از مطالبات این قشر روبرو می شوید، کلاف سردرگمی که بنظر پایانی برای آن متصور نیست و یادآور بیت شعری است که می فرماید: هر لحظه مزن در که در این خانه کسی نیست - بی فایده مکن ناله که فریادرسی نیست.

اما در این نوشتار قصد بر آن است که درد دُردی از مطالبات کهنه و نو فرهنگیان پرداخته شود، مطالبه ای به نام اعمال حقوق حقه نو معلمان! ضرورت اصلاح احکام نومعلمان...هیس! متعهد ها مطالبه نمی نمایند! از بیم یادآوری تعهد خدمتی در روبرو با مطالبه ها، قصد آن بود که هرگز قلم به دست نگیریم اما برخورد را بر سکوت توام با پذیرش ناحقی ارجح می دانیم.

ماجرا از زمان گُل کردن مطالبات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آغاز شد، زمانی که تدبیری اندیشیده شد تا قانون اجرا شود و این قشر هم به عنوان کارمندان رسمی با دریافتی کمتر از حداقل حقوق با برقراری بندی به نام تفاوت حداقل دریافتی، میزان حقوق شان معادل با حداقل حقوق مشمولین قانون بودجه شود؛ غافل از اینکه همین بند حالا و پس از گذشت چند سال به بندی جنجال آفرین تبدیل شده است و در حال حاضر نومعلمان ورودی 98 و 99 ادارات آموزش و پرورش به دلیل وجود همین بند از دریافت دو بند در احکام کارگزینی خود محروم شوند! و در حال حاضر در احکام کارگزینی نومعلمان این دو سال دو بند:

الف)تفاوت جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 97

ب) تفاوت بند تبصره 12 قانون بودجه سال 98

وجود ندارد و حذف شده اند و بیم آن می رود در صورت عدم اصلاح برای نومعلمان فعلی برای ورودی سال های آینده هم محاسبه نگردند.

نحوه حذف و لغو این دو بند هم جالب توجه است در سال 98 و پس از گذشت بیش از 11 ماه از سال طی نامه ای به مدیرکل یکی از استانها به راحتی حذف این دو بند از حکم کارگزینی دانشجو معلمان ابلاغ می شود و در این بین عدم اجرای قانون با وجود مصوبه صریح و روشن هیئت وزیران،کمیسیون تلفیق و نظر سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی همچنان مایه افسوس و ابهام است!

بندهایی که در صورت ثبت در احکام مشمول افزایش سنواتی هم می شدند حالا سوال اینجاست: دانشجو معلمان دو سال اخیر و نومعلمان فعلی جزو کارمندان رسمی و مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب نمی شوند؟ چگونه است که از این دو بند و به تبع افزایش حقوق و مزایای مربوط به آن محروم می شوند؟

مسئولین محترم مربوطه می توانند شفاف اعلام نمایند بدون در نظر دریافت بند حداقل حقوق(که صرفا یک بند موقت بوده) افزایش حقوق دانشجومعلمان پیشین و معلمان فعلی دقیقا چقدر بوده و چه سنخیتی با مر قانون و تصویب نامه هیئت وزیران در سال گذشته دارد؟

آنچه مبرهن است برقراری حداقل حقوق به هیچ عنوان توجیه و حتی بهانه مناسبی برای عدم اجرای قانون نیست(چرا که وقتی در اولین حکم قطعی برای نومعلمان فورا بند حداقل دریافتی حذف می شود بایستی آن دو بند محذوف و در نظر گرفته نشده محاسبه می شد تا این ناحقی جبران می شد) و وزارت آموزش و پرورش موظف به اصلاح احکام نو معلمان و در نظر دریافت این شرایط برای دانشجو معلمان فعلی و معلمان سال های آینده است تا از حقوق خود محروم نگردند.

هر چند این موضوع به وسیله دیوان محاسبات و عدالت اداری در حال پیگیری می باشد اما کاش زمامداران دستگاه تعلیم و تربیت کشور اندکی بیشتر برای اثبات حقوق سرمایه های خود در دانشگاه فرهنگیان و معلمانی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی افسران سپاه پیشرفت کشور خطاب می شوند امعان نظر و همکاری می کردند.

میلاد همتی زاده - فعال دانشجویی استان ایلام

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1709

به "بند هایی که پَر کشیدند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "بند هایی که پَر کشیدند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بند هایی که پَر کشیدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید