حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟

به گزارش کالارنا، شایعه سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل اصابت موشک،راه فراری برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت بوئینگ و انحراف اذهان از رسوایی ترامپ در منطقه است.

حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، روز چهارشنبه سهام کمپانی بوئینگ به دلیل خبر سقوط هواپیمای اوکرائینی بوئینگ 800- 737 در تهران در اثر نقص فنی، 2.3 درصد معادل 4.3 میلیارد دلار سقوط کرد. ولی پنجشنبه به دلیل ادعای بعضی مقامات پنتاگون دال بر اینکه سقوط هواپیما به دلیل اصابت موشک ایران بوده و حمایت تلویحی ترامپ از این ادعا 3 درصد افزایش یافت.

این کار نمونه ای مثال زدنی از شیادی بازار بورس برای ثبت در تاریخ به شمار می رود. با این شعبده هم رسوایی ترامپ در عراق برای چند روزی تحت الشعاع نهاده شد و هم بوئینگ از ورشکستگی نجات یافت.

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این خصوص می گوید: شرکت بوئینگ در یکی دو سال اخیر به دلیل سقوط 2 هواپیما مدل مکس خود دچار ضرر های مالی شدیدی شده است. این مدل هواپیمایی که در ایران سقوط نموده هم از خانواده مکس بوده بنابراین آنها سعی دارند با شایعه پراکنی و انحراف اذهان عمومی مانع ضررهای بیشتر در این حوزه شوند.

1- اولا در صورت برخورد موشک مورد ادعای سامانه tor، هواپیما بلافاصله درجا کاملا منفجر خواهد شد، این در حالی است که اینگونه نبوده و ویدیو های موجود و شواهد و آثار محل سقوط هواپیما و گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بصورت واضح نشان می دهد که هواپیما آتش گرفته بوده و در حال طی مراحل سقوط تدریجی بوده است.

2- عکسی از قطعه ای موشک tor مورد ادعا در محل حادثه منتشر شده است که اصلا معین نیست این عکس متعلق به چه مکان و زمانی است. عکس فوق مربوط به چاشنی و بخش انفجاری موشک است که در این عکس کاملا سالم است! ... یعنی بر فرض محال موشک با هواپیما برخورده نموده و نه انفجاری اتفاق افتاده نه اساسا آثاری از برخورد با جسم سخت و سقوط این قطعه! کاملا غیرممکن از لحاظ فیزیکی و علمی!

3- زمان وقوع سقوط، حدودا 5 ساعت بعد از حملات موشکی ایران از کرمانشاه به عراق بوده است. نه از لحاظ مکانی و نه از لحاظ زمانی ارتباطی بین این دو حادثه وجود ندارد.

4- در زمان وقوع حادثه سقوط، همزمان چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و اگر این ادعای خنده دار که سامانه روشن شده و آنقدر بی منطق و بدون کنترل به سمت هواپیمای مسافربری شلیک نموده درست می بود، برای سامانه tor که همزمان توانایی درگیری و شلیک موشک به چندین هدف را داراست، باید شاهد شلیک به سایر هواپیما های مسافر بری دیگر می بودیم!

5- در خصوص بحث جعبه سیاه و تحقیقات در خصوص علت حادثه، براساس مقررات جهانی هوانوردی، ایران حق راهنمایی تحقیقات را دارد. بر اساس قوانین ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) رسیدگی به سوانح هوایی در کشور مورد سانحه و توسط سازمان هواپیمایی همان کشور انجام می گردد و البته بنا به درخواست کشور های درگیر در حادثه، می توانند در جریان تحقیقات حاضر باشند که قرار است اوکراینی ها نیز در هنگام آنالیز سانحه حضور داشته باشند. در نتیجه این ادعا که ایران در حال پنهان کردن جعبه سیاه هست نیز ادعایی دروغ و ناشی از عدم اطلاع از قوانین و پروتوکل هاست.

6- در خاتمه افرادی که کوچکترین شناختی از نحوه فعالیت سامانه های پدافندی داشته باشند به روشنی می دانند که ادعای اشتباه سامانه پدافندی در حمله به هواپیما های مسافربری که قانونی وارد آسمان کشوری می شوند و از فرودگاه به پرواز در می آیند چقدر مهمل و غیرمنطقی است و این سامانه ها اساساً مثل پشه کش برقی نیستند که بنا به احتیاج خاموش و روشن شوند و به محض روشن شدن هر جنبنده ای را روی هوا مورد هدف قرار دهند!

مصطفی انتظاری، فعال رسانه ای در توییتی پرسیده، چرا ایران باید 5ساعت بعد از عملیات پیروز به پایگاه آمریکایی، با هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافربری، خط خبری را علیه خود تغییر دهد؟

واقعا اون کسایی که این شایعات و راه میندازند خودشون خیلی خرن و فکر می نمایند مردم هم باید مثل اونا باشند.

کافر همه را به کیش خود پندارد.

همچنین یک تحقیق بسیار ساده یک کاربر نشان می دهد که ویدیوی منتشرشده که حالا در رسانه های غربی هم منتشر شده، جعلی است و با واقعه سقوط هواپیمای اوکراینی همخوانی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1030

به "حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید