خبرنگاران دستگیری کلاهبردار اینترنتی در البرز

به گزارش کالارنا، کرج - خبرنگاران - سرپرست پلیس فتا البرز از دستگیری گرداننده یک سایت اینترنتی که اقدام به تبلیغ و فروش واهی تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در سراسر کشور می کرد در این استان خبر داد.

خبرنگاران دستگیری کلاهبردار اینترنتی در البرز

سرهنگ رسول جلیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز در پی رصد و پایش فضای مجازی، به سایتی برخوردند که در آن اقدام به تبلیغ فروش آنلاین تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در فضای مجازی می کنند.

وی گفت که در بررسی های تکمیلی پلیس فتا مشخص شد که این قیمت های وسوسه انگیز و نامعقول توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده و از یک طرف تعدادی از مشتریان سایت مورد نظر نیز بدلیل تحویل ندادن کالا از آن شکایت کرده اند.

وی گفت : یکی از شکات به پلیس فتا دعوت و گفت که از طریق این سایت 2 دستگاه مانیتور سفارش داده و مبلغ 65 میلیون ریال از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به حساب اعلام شده واریز کرده اما تا به امروز کالایی دریافت نکرده است.

جلیلیان گفت که باتوجه به اظهارات شاکی و احتمال کلاهبرداری با این روش از شهروندان در سراسر کشور بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات این پلیس نشان داد که گرداننده این سایت اینترنتی پس از تبلیغات گسترده در خصوص فروش تجهیزات رایانه ای برای دریافت وجوه سفارش داده شده از درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر استفاده و با این ترفند اعتماد خریداران را جلب می کرد.

وی بیان داشت : کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات گسترده طراح و مالک سایت و محل زندگی وی را در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده دستگیر کردند.

جلیلیان افزود: متهم به جرم خود مبنی بر فعالیت در حوزه فروش تجهیزات رایانه ای از طریق اینترنت اعتراف و اقرار کرد این سایت اینترنتی را چند ماه قبل راه اندازی کرده و اجناسی را که برای فروش در سایت قرارداده وجود خارجی نداشته و با گذاشتن تبلیغات واهی از جمله فروشی گوشی زیر قیمت توجه کاربران فضای مجازی را جلب کرده و پس از ثبت سفارش خرید و واریز وجه به حساب از طریق درگاه پرداخت اینترنتی دیگر پاسخگو آن ها نبوده است .

وی با بیان این که بر اساس اظهارات شاکی از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور به میزان یک میلیارد ریال کلاهبرداری شده است گفت: تلاش برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1860

به "خبرنگاران دستگیری کلاهبردار اینترنتی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری کلاهبردار اینترنتی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید