شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

به گزارش کالارنا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا امروز (چهارشنبه 26 فروردین) از 2 میلیون نفر عبور کرد و همچنان به فرایند صعودی خود ادامه می دهد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

تارنمای وردومترز دات اینفو (worldometers.info) که بصورت آنلاین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می نماید، همچنین تعداد جان بخاتگان را 126 هزار و 754 نفر گزارش کرد.

آمریکا با بیش از 614 هزار مبتلا به ویروس کرونا نزدیک به یک سوم مبتلایان دنیای را تشکیل داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا همه گیری کووید-19 در این کشور را ناچیز می شمرد و این رویکرد سبب شده تا بسیاری از کارشناسان در این کشور با توجه به شیوع فزاینده این ویروس، او را مقصر اصلی در دیر اقدام کردن برای مقابله با ویروس کرونا بدانند.

ترامپ روز گذشته(سه شنبه) در نشست خبری خود در کاخ سفید، تقصیرها در این زمینه را متوجه سازمان دنیای بهداشت دانست و گفت، این نهاد به خوبی در مقابله با ویروس کرونا عمل ننموده است.

او به همین بهانه، از تعلیق بودجه این سازمان اطلاع داد.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، رئیس جمهوری آمریکا در حالی که دنیا درگیر همه گیری ویروس کروناست، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان دنیای بهداشت کرد و گفت در حال آنالیز متوقف کردن تامین بودجه این سازمان دنیای است.

ترامپ همچنین سازمان دنیای بهداشت را به دلیل انتقاد از تصمیم این کشور برای ممنوعیت سفر از چین مورد سرزنش قرار داد.

وی هفته گذشته اعلام نموده بود این سازمان چین محور شده است در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این نهاد، حدود 10 برابر چین است.

ترامپ اضافه نمود: همه می دانند در آنجا چه می گذرد. مالیات دهندگان آمریکایی بین 400 تا 500 میلیون دلار در سال برای آنها تامین می نمایند در حالی که چین تقریبا 40 میلیون دلار یاری می نماید.

بسیاری از کارشناسان و شخصیت های دنیای به این اقدام ترامپ واکنش نشان داده و آن را در شرایط کنونی اقدامی مخاطره آمیز خواندند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1235

به "شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید