راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی در سمنان

به گزارش کالارنا، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان براساس تکنولوژی های نوین طراحی شده است و به وسیله سامانه سمنان من در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی در سمنان

به گزارش خبرنگاران سمنان، وحید پرویزی اظهار کرد: کیف پول دیجیتال شهفرایندی بر اساس تکنولوژی های نوین طراحی شده است و به وسیله سامانه سمنان من در اختیار شهفرایندان قرار می گیرد تا به عنوان تسهیلگر مبادلات اقتصادی شهفرایندان و نیز زمینه سازی جهت دستیابی به اقتصاد هوشمند شهری استفاده بگردد.

وی با بیان این که یکی از اهداف این سازمان توسعه خدمات شهرداری و ارائه خدمات با کیفیت و نوین به شهفرایندان است، اضافه کرد: کیف پول دیجیتال شهفرایندی، خدمات مختلفی را در حوزه های استعلام و پرداخت عوارض شهرداری، خرید و شارژ اعتبار برای کرایه تاکسی و اتوبوس فراهم می نماید.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان توضیح داد: سامانه سمنان من به عنوان درگاه اصلی ارائه خدمات شهری همچنین مرجعی برای اطلاع رسانی و دریافت بعضی خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری است.

وی گفت: کیف پول الکترونیک انواع متفاوتی دارد و بیشترین مورد استفاده آن در کشور از نوع بسته هایی است که عموماً این خدمات در قالب کارت های هدیه ارائه می گردد و مبالغ معین شده ای در آنها قرار گرفته است همچنین نمونه ای از کیف پول الکترونیکی نیمه بسته در ایران، نرم افزارهایی بوده که می توان در آن ها حساب کاربری خود را با استفاده از کارت های متصل به شبکه بانکی شارژ نموده و در خریدها از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بستر کیف پول دیجیتال برای شهرداری سمنان، امکان توسعه خدمات بر مبنای اقتصاد هوشمند شهری را فراهم می نماید و زمینه ساز مشارکت شهفرایندان در امور شهری و بسترساز تعاملات اقتصادی متنوع بین شهرداری و شهفرایندان خواهد بود.

پرویزی در مورد فرایند دستیابی به خدمات کیف پول الکترونیک شهفرایندی گفت: شهفرایندان به وسیله ثبت نام در سامانه سمنان من می توانند از مزایای این کیف پول بهره مند شوند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهار کرد: به زودی امکان ارائه درگاه پرداخت الکترونیک برای کسب و کارهای متقاضی شهر سمنان فراهم خواهد شد و صاحبان کسب و کارها می توانند با نصب کد QR در فروشگاه های خود، امکان پرداخت توسط کیف پول شهفرایندی را برای مشتریان خود فراهم نمایند همچنین امکان شارژ موجودی کیف پول شهفرایندان در ازای تحویل پسماندهای قابل بازیافت منازل برای شهفرایندان فراهم شده است و شهفرایندان می توانند با تحویل پسماندهای منازل خود به وسیله سامانه سیوا در سود درآمدی مواد بازیافتی سهیم شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1865

به "راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید