رفرش ریت نمایشگر آیفون های آینده ممکن است دو برابر گلکسی S21 باشد

به گزارش کالارنا، این طور که به نظر می رسد، احتمالا اپل میخواهد مانند سایر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، استفاده از نمایشگرهایی با رفرش ریت 60 هرتز را کنار گذاشته و برای گوشی های آیفون آینده از نمایشگری با نرخ تازه سازی 120 یا حتی 240 هرتز استفاده کند.

رفرش ریت نمایشگر آیفون های آینده ممکن است دو برابر گلکسی S21 باشد

همان طور که می دانید، اپل تنها شرکتی است که در بین 5 شرکت برتر سازنده گوشی های هوشمند، از گوشی هایی با نمایشگر 60 هرتزی استفاده می نماید. دلیل این کار تعیین نیست اما به نظر می رسد شرکت کوپرتینویی مصرف بالای باتری را مانع راه خود می داند. البته این دلیل اصلا توجیه خوبی نیست چون سایر شرکت ها هم باید با مسائل این چنینی دست و پنجه نرم نمایند که با استفاده از باتری های قدرتمند تا حدودی آن را جبران می نمایند؛ کاری که اپل طی سال های گذشته کمتر به انجام آن علاقه نشان داده.

در حال حاضر عظیمترین رقیب اپل در ساخت گوشی های هوشمند، سامسونگ است که بهترین گوشی های خود را در نهایت به نمایشگر 120 هرتزی مجهز می نماید. البته شرکت کره ای از سال 2020 دست به چنین کاری زده در حالی که اپل هنوز هم این کار را انجام نداده. اما با در نظر دریافت شایعه ها و خبرها، گویا اپل در حال کار روی ساخت نمایشگرهایی با رفرش ریت بالاست تا در آیفون های آینده از آن استفاده کند.

با توجه به گزارشی که وب سایت Patently Apple روز گذشته منتشر نموده، به نظر می رسد اداره ثبت پتنت ایالات متحده آمریکا پتنت گوشی هوشمندی از اپل را منتشر نموده از نمایشگری با حالت های مختلف رفرش ریت بهره می برد. به طور دقیق تر، پتنت ثبت شده محصولی را به نمایش می گذارد که می تواند به رفرش ریتی دو تا چهار برابر رفرش ریت اصلی خود گوشی دست پیدا کند. برای مثال اگر آیفون آینده با رفرش ریت 60 هرتزی راهی بازار گردد، باید انتظار داشته باشیم به رفرش ریت های 120، 180 و 240 هرتز هم دست پیدا کند. اگر هم میزان رفرش ریت اصلی صفحه 120 هرتزی باشد، گوشی می تواند به دو برابر این میزان هم دست پیدا کند (240 هرتز).

با در نظر دریافت توضیحاتی که در پتنت آمده، به نظر می رسد این فناوری در سایر محصولات اپل نظیر آیپد و اپل واچ که در آینده راهی بازار می شوند هم استفاده خواهد شد. البته اپل در آیپد پرو 2017 خود از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز متغیر استفاده نموده اما هیچ وقت این فناوری را در گوشی های شرکت شاهد نبودیم.

از طرفی چون نمایشگرهای 120 هرتزی به خودی خود مصرف انرژی را به شدت افزایش می دهند، این احتمال هم وجود دارد که شرکت فراوری گوشی های آیفون با نمایشگر 240 هرتزی را فراموش نموده و به سراغ نمایشگرهایی با فناوری LTPO و رفرش ریت 120 هرتز برود. رفرش ریت متغیر را در گوشی های گلکسی نوت 20 اولترا و S21 اولترا شاهد بودیم که گوشی را قادر می سازد با توجه به محتوای نمایش داده شده، رفرش ریت را از 1 تا 120 هرتز تغییر دهد تا بدین ترتیب در مصرف انرژی هم تا حد زیادی صرفه جویی گردد.

با استفاده از نمایشگرهای LTPO که به احتمال بسیار فراوان توسط سامسونگ هم ساخته خواهند شد، اپل می تواند بالاخره قابلیت فوق العاده کاربردی نمایشگر همواره روشن را به گوشی های خود بیاورد که پیش تر و در رابطه با آیفون 13 این خبر را شنیده بودیم. علاوه بر این ها، به نظر می رسد آیفون های جدید (احتمالا آیفون 13) با همین تنوع فعلی سری آیفون 12 در اندازه نمایشگر ولی با دوربین های بهبود یافته راهی بازار می شوند.

گفتنی است بعضی از خبرها از این موضوع حکایت دارند که اپل سال جاری از گوشی های سری آیفون 12S رونمایی می نماید و نه آیفون 13 که به جای فیس آی دی، از حسگر اثرانگشت درون صفحه بهره می برند. این یعنی بالاخره ناچ روی صفحه آیفون ها ممکن است کنار گذاشته گردد و نماینده های اپل هم مانند رقبای اندرویدی، تمام صفحه شوند. البته از بابت نحوه نام گذازی آیفون های سال جاری مطمئن نیستیم، بنابراین بهتر است منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری پیرامون آن منتشر گردد.

  • گزارشی جدید به تغییر عظیم در دوربین خانواده آیفون 13 اشاره می نماید

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1764

به "رفرش ریت نمایشگر آیفون های آینده ممکن است دو برابر گلکسی S21 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفرش ریت نمایشگر آیفون های آینده ممکن است دو برابر گلکسی S21 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید