رهبر اکثریت سنا، فرمانده تأمین امنیت کنگره را اخراج کرد

به گزارش کالارنا، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت، از فرمانده نیروهای مسئول تأمین امنیت در کنگره درخواست نموده استعفا دهد و او نیز استعفا نموده است.

رهبر اکثریت سنا، فرمانده تأمین امنیت کنگره را اخراج کرد

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا روز آدینه، مایکل استنگر فرمانده نیروهای مسئول تأمین امنیت در کنگره را اخراج کرد.

به نوشته پایگاه خبری هیل، مک کانل گفت: امروز از مایکل استینگر خواستم استعفا کند و او [استعفایش] را تحویل داد و فوراً به اجرا گذاشته شد.

او با اعلام نام جنیفر همینگوی به عنوان جانشین استینگر گفت: پیشاپیش از جنیفر به دلیل خدماتش قدردانی می کنم. اکنون در حال ارزیابی شکست های جدی روز گذشته هستیم و به تقویت آمادگی برای اجرای ایمن و پیروز مراسم تحلیف در تاریخ 20 ژانویه خواهیم پرداخت.

علاوه بر استینگر، استیون ساند رئیس نیروی پلیس کنگره ایالات متحده امروز خاطرنشان کرد میخواهد از سمت خود استعفا کند.

روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ساند و استینگر خواسته بود به دلیل بی کفایتی و عقب نشینی یگان 2000 نفری نیروی امنیتی کنگره در برابر تعداد کمتر طرفداران ترامپ، از سمت خود کناره گیری نمایند.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده ای از طرفداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع نموده بودند، به داخل آن یورش بردند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب 306 رأی الکترال در مقابل ترامپ با 232 رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید نهاده شد.

ترامپ که پیش تر با اظهارات جنجالی و تحریک آمیز خود، آتش این خشونت ها را روشن نموده بود، در بیانیه ای قول انتقال منظم قدرت به بایدن را داد.،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1700

به "رهبر اکثریت سنا، فرمانده تأمین امنیت کنگره را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اکثریت سنا، فرمانده تأمین امنیت کنگره را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید