روستای آهار و دیدنی هایی که در سفر به این منطقه نباید از دست داد

به گزارش کالارنا، روستای آهار از جمله روستاهای پر جاذبه ای است که منطقه ای سرگرمیی و توریستی ویژه تهرانی های عزیز است این منطقه ییلاقی و سرگرمیی از جذابیت های بسیار زیادی برای گردگران خود برخوردار می باشد و یک منطقه گشت و گزار بسیار مناسب است که باید حتما از آن تماشا کنید. شما علاقه مندان و گردشگران اگر از ساکنین شهر تهران هستید می توانید با سفر به این منطقه ییلاقی تجربیات بسیار زیادی داشته باشید این روستای خوش آب و هوا با ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند یک منطقه مناسب برای سفرهای شما باشد. امکانات سرگرمیی و استراحتگاه هایی که در این روستا وجود دارند امکان سرگرمی و گشت و گزار راحت را برای طرفداران خود فراهم نموده اند در فصل های تابستان و بهار این روستا به علت امکانات سرگرمیی ویژه خود و به علت آب و هوای معتدلی که دارد بسیار شلوغ است و از سراسر ایران گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. تماشای های این روستا می تواند مورد توجه خیلی از علاقه مندان باشد و در ادامه این بخش نیز با تماشای های مهمی از آن آشنا می شوید.

روستای آهار و دیدنی هایی که در سفر به این منطقه نباید از دست داد

تماشای های مهم روستای آهار:

این روستا در منطقه رودبار قصران و در نزدیکی شمیرانات واقع شده است این روستا به عنوان بزرگ ترین روستای نزدیکی تهران است و دارای طبیعتی بکر و فوق العاده است همانطور که اشاره شد این روستا از آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی برخوردار می باشد به همین علت گردشگران تهرانی برای دور شدن از دود و دم شهری به این منطقه می فرایند و چند روزی را در آرامش سپری می نمایند. ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم تا اخر هفته های خود را در این روستا پر جاذبه سپری کنید و تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشید بی شک این تجربه برای همه ما احتیاج است و می تواند حال و هوای دلمان را بهتر کند.

این روستا زیبایی های بی حد خود را مدیون طبیعت دوست داشتنی خود می باشد این روستا دارای رودخانه های بسیار معروفی است که در فصل های مختلفی از امسال می باشند. رودخانه شکرآب که در فاصله 15 کیلومتری از این روستا واقع شده است یکی از رودخانه های پر جاذبه است و به وسیله کوه های اطراف احاطه شده است گیاهان متعددی که در اطراف این منطقه می بینید نیز طبیعت آن را تماشای تر کرده اند.

روستای شکراب:

یکی از تماشای های زیبا در اطراف روستای آهار دهکده شکراب است که یک منطقه ییلاقی پر جاذبه می باشد و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است این روستا مکان بسیار مناسبی برای پیاده روی کردن است این روستا دارای باغ های گوناگونی است رودخانه ای که از کنار این روستا می گذرد بر جذابیت های طبیعی آن افزوده است برای رسیدن به این روستا باید راستا 4 ساعته ای را پیاده روی کنید از دیگر چشم اندازهای این روستا می توان به کوه های مرتفع و بلند اشاره کرد که درون آن دارای درختان گوناگونی است. یکی دیگر از زیبای های بی شمار این روستا برای گردشگران آبشاری است که در روستا واقع شده است و باید از چشم اندازهای آن تماشا کنید.

روستای ده تنگه:

در منطقه ای از شمال غربی روستای آهار روستایی زیبا و پر جاذبه با نام روستای ده تنگه واقع شده است این روستا نیز دارای طبیعتی چشم نواز است و طبیعتی فوق العاده را به خود اختصاص داده است. این منطقه غیر مسکونی دارای باغات متعددی است که اهمیت کشاورزی این منطقه را بیشتر کرده اند و زمین های این منطقه را وسیع کرده اند.

قله قلعه دختر و قصر دخترک:

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به کوهنوردی علاقه مند هستند و دوست دارند تا تجربه یک پیاده روی را داشته باشند باید سری به این قلعه تماشای نیز بزنید. این قلعه در فاصله چند کیلومتری از آهار واقع شده است خرابه هایی که در بالای این قله می بینید خرابه های متعلق به دوران ساسانیان هستند داستان ها و روایت های گوناگونی نیز درباره این منطقه وجود دارند که از قدیم نقل می شوند. ابتدا کاربری این بنا برای آتشکده بوده است و دیوارهایی پهن نیز دور تا دور آن را احاطه کرده اند. ارتفاع این قله بسیار زیاد است و بخش های مختلفی از آن نیز با نام های گوناگونی نامگذاری شده اند.

اهمیت گیاهان این منطقه:

این روستا دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی است و مهم ترین گیاهانی که در این منطقه رشد می نمایند گیاهان دارویی و خوراکی هستند در فصل های مختلفی از سال این منطقه دارای گونه های مختلف گیاهی است شکوفا شدن گیاهان این منطقه در فصل های بهار و تابستان موجب می شوند تا طبیعت آن تماشای تر گردد. این روستا علاوه بر تنوع گیاهی خود دارای باغ های گوناگون میوه است که همانطور که اشاره شد اهمیت کشاورزی این منطقه را بیشتر کرده اند.

روستای آهار یکی از مکان های تماشای حومه تهران است این روستا از جذابیت های فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برای گردشگران خود برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به خود جذب می نماید. طبیعت این روستا بسیار چشم نواز است و دارای باغات متعدد و گونه های جانوری مختلفی است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2375

به "روستای آهار و دیدنی هایی که در سفر به این منطقه نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای آهار و دیدنی هایی که در سفر به این منطقه نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید