تور روسیه: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تورم زا است؟

به گزارش کالارنا، تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عقب ماندگی ساخت مسکن در کشور به اندازه سه میلیون واحد مسکونی درباره تبعات تورمی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال می گوید طبیعی است که ساخت این اندازه مسکن نیازمند نقدینگی است اما با وجود آثار تورمی آن، ساخت مسکن و جبران این عقب ماندگی در بخش عرضه یک ضرورت است.

تور روسیه: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تورم زا است؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رحمت الله فیروزی پور در گفت وگو با پانا با بیان اینکه اکنون احتیاج به سه میلیون خانه نو درکشور وجود دارد، اظهار کرد: این عقب ماندگی در ساخت در حالی است که به این آمار سالانه تا 800 هزار واحد نو هم افزوده می گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره آثار تورمی ساخت یک میلیون واحد مسکن درسال هم اظهار کرد: طبیعی است که ساخت این مقدار مسکن احتیاجمند نقدینگی است اما با وجود آثار تورمی آن ساخت مسکن و جبران این عقب ماندگی در بخش عرضه احتیاج به ساخت یک ضرورت است و باید بتوان با هدف متعادل سازی قیمت های مسکن و اجاره آن، طرف عرضه مسکن را به شدت تقویت کرد.

اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی انتظارات تورمی را در بازار مسکن کاهش می دهد و افزایش عرضه مسکن تاثیرات مثبت خود را بر بخش تقاضا به همراه خواهد داشت

وی اعلام کرد: مطابق قانون مصوب مجلس با اسم جهش فراوری مسکن، افزایش ساخت مسکن در کشور لازم الاجرا است تا بتوان دست دلالان و واسطه هایی را که به علت کمبود عرضه مسکن سودهای کلان از معاملات کسب می نمایند را کوتاه کرد.

برای کاهش قیمت ساخت باید بتوان قیمت مصالح ساختمانی را کنترل کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره بحث کاهش قیمت مسکن با اجرای این طرح در شرایط افزایش چند برابری قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، سیمان و سایر مصالح اعلام کرد: با مدیریت دولت قیمت سیمان کاهش یافته است و در آهن آلات هم قیمت ها با کاهش همراه شده است. دولت در ادامه فعالیت خود باید با همکاری و هماهنگی بین وزاتخانه ای کوشش کند تا قیمت بسیاری از مصالح ساختمانی را تثبیت و حتی در روندی کاهشی قرار دهد، این شرایط می تواند موجبات کاهش قیمت مسکن را به همراه داشته باشد.

وی اسم کرد: تسهیلاتی هم برای تامین مصالح ساختمانی سازندگان در اجرای این طرح در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و کوشش می گردد تا هزینه های ساخت برای سازندگان با شرایط کنونی متفاوت باشد.

کاهش انتظارات تورمی در بخش مسکن با شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

فیروزی پور با بیان اینکه اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی انتظارات تورمی را در بازار مسکن کاهش می دهد، اظهار کرد: افزایش عرضه مسکن تاثیرات مثبت خود را بر بخش تقاضا به همراه خواهد داشت. مجلس یکی از اهداف مهمی را که پیگیر آن است ساخت و عرضه گسترده مسکن است و این امیدواری وجود دارد که عرضه گسترده مسکن در تمامی استان های کشور بتواند شرایط مناسبتری را برای مردم رقم بزند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2057

به "تور روسیه: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تورم زا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تورم زا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید