سیل و بارندگی 6.5 میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان شمالی خسارت وارد کرد

به گزارش کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: وقوع سیل و بارندگی های ماه جاری سبب بروز خسارت هایی به تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این استان شد.

سیل و بارندگی 6.5 میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان شمالی خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه، میزان آسیب های وارد شده به تأسیسات گردشگری استان را بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: همچنین بیش از یک میلیارد و 780 میلیون تومان نیز به حوزه میراث فرهنگی، خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: میزان خسارت های احصا شده در حوزه صنایع دستی که غالبا مربوط به کارگاه های صنایع دستی و منازل فعالان این حوزه بود، 3 میلیارد و 150 میلیون تومان است.

وی با اشاره به آبگرفتگی محوطه مجموعه تاریخی مفخم بر اثر بارندگی هفته گذشته در بجنورد، توضیح داد: این آبگرفتگی به سرعت تخلیه و برطرف شد و آسیب چندانی متوجه این بنای تاریخی نشد.

او خاطر نشان کرد: در مجموع، بیش از 6.5 میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این استان خسارات وارد شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 642

به "سیل و بارندگی 6.5 میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان شمالی خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل و بارندگی 6.5 میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان شمالی خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید