پرونده ثبت ملی 20 اثر طبیعی خراسان شمالی تهیه می گردد

به گزارش کالارنا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: 20 اثر طبیعی استان با همکاری اداره کل محیط زیست استان شناسایی می گردد و طی سال جاری و سال آینده در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت خواهد رسید.

پرونده ثبت ملی 20 اثر طبیعی خراسان شمالی تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه 22 مهر 97 از تشکیل کارگروهی مشترک با اداره کل محیط زیست استان به منظور تسریع و تسهیل در حفاظت و نگهداری از آثار طبیعی استان اطلاع داد.

مستوفیان اضافه کرد: خراسان شمالی علاوه بر جاذبه های تاریخی از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و متنوع نیز برخوردار است که شناسایی و ثبت ملی و بین المللی آن ها در یاری به رشد روزافزون گردشگری فواید زیادی دارد.

او با اشاره به ویژگی های شاخص آثار طبیعی استان از جمله ذخیره گاه زیست کره کپه داغ و جنگل های هیرکانی بیان کرد: پرونده های ثبتی برای 20 اثر از جمله قله کپه داغ، چشمه گاوگل، سرو طبری قره داغ و... تهیه می گردد.

او توضیح داد: پرونده های ثبتی برای آثار پیشنهاد شده با هم اندیشی و بازدید میدانی مشترک اداره کل میراث فرهنگی و محیط زیست استان تهیه و بعد از تصویب استانی، در سازمان مرکزی میراث فرهنگی و با حضور کارشناسان ادارات متبوع دفاع می شوند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون 54 اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که در کوشش برای افزایش تعداد این آثار هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 617

به "پرونده ثبت ملی 20 اثر طبیعی خراسان شمالی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت ملی 20 اثر طبیعی خراسان شمالی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید