شبکه 5G به یاری مبتلان به ویروس کرونا می آید

به گزارش کالارنا، شرکت های تکنولوژی و مخابراتی در چین در مورد کنترل و درمان از راه دور مبتلایان به ویروس کرونا در چین با بهره مندی از شبکه 5G اعلام آمادگی نموده اند.

شبکه 5G به یاری مبتلان به ویروس کرونا می آید

به گزارش خبرنگاران، هم زمان با گسترش و شیوع ویروس کشنده و خطرناک جدید موسوم به کروناویروس که تا به امروز در چین منجر به کشته شدن حدود 106 نفر شده و بالغ بر 4500 نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا نموده است، بسیاری از کشورهای دنیا به شهروندان خود هشدار داده اند که از هرگونه سفر به چین و مناطق شرق آسیا خودداری نمایند.

حالا بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده در وب سایت news18، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بر این باورند که بهره مندی از شبکه 5G می تواند تاثیرات مثبت و سازنده ای در جلوگیری از شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین داشته باشد.

آنها بر این باورند که تکنولوژی های مربوط به شبکه 5G قادر خواهد بود به تشخیص زودهنگام و سریع ویروس یاری بسزایی به دولت چین در کنترل و جلوگیری از شیوع گسترده آن کند.

همچنین به متخصصان و پزشکان مستقر در بیمارستان های مجهز، امکان کنترل و درمان از راه دور بیماران و مبتلایان به این ویروس را می دهد. درمان از راه دور و با بهره مندی از اینترنت 5G، علاوه بر اینکه احتمال شیوع ویروس خطرناک کرونا به وسیله پزشک را به شدت کاهش می دهد، به بیماران اجازه می دهد به استراحت بیشتری در منزل خود بپردازند و وقت آنها در مطب و بیمارستان های شلوغ اتلاف نشود.

به همین دلیل، شرکت مخابراتی ZTE با همکاری اپراتور چاینا تلکام اعلام نموده است که آمادگی لازم برای کنترل این ویروس خطرناک و کشنده را با برقراری شبکه 5G دارند.

چین یکی از بزرگترین کشورهای پیشگام در زمینه کوشش برای توسعه زیرساخت های لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G به شمار می رود که در سال های اخیر پیروز شده است تجهیزات و تکنولوژی های نوین خود را در این زمینه به سایر کشورهای توسعه یافته دنیا منتقل کند. از بزرگترین شرکت های چینی فعال در این صنعت، می توان به هواوی و زد تی ای اشاره نمود.

اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه دنیای برای مشخص نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر دنیا هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1074

به "شبکه 5G به یاری مبتلان به ویروس کرونا می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه 5G به یاری مبتلان به ویروس کرونا می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید