امن ترین شهرهای دنیا کدام هستند؟

به گزارش کالارنا، در رده بندی شهرهای امن دنیا، سه شهر از آسیا و آسیای شرق قرار گرفته اند. توکیو، سنگاپور و اوساکا به ترتیب سه شهر امن دنیا در سال 2019 انتخاب شده اند.

امن ترین شهرهای دنیا کدام هستند؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در رده بندی شهرهای امن جهان، سه شهر از آسیا و آسیای شرق قرار گرفته اند. توکیو، سنگاپور و اوساکا به ترتیب سه شهر امن جهان در سال 2019 انتخاب شده اند. این فهرست را واحد اطلاعات اکونومویست (EIU) هر ساله منتشر می نماید و توکیو، پایتخت ژاپن برای سومین سال پیاپی این رتبه نسخت این رده بندی را بدست آورده است.

در این رتبه بندی 60 شهر مختلف جهان براساس فاکتورهای مختلفی نظیر زیرساخت، امنیت شخصی، دیجیتالی و سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند. سال جاری واحد اطلاعات اکونومیست در آنالیز های خود گوشه چشمی هم به فاکتورهای زیست محیطی داشت و عاملی تحت عنوان انعطاف پذیری شهری را در نظر گرفت که در واقع توانایی یک شهر در بازگشت به شرایط عادی بعد از وضعیت اضطرار و شوک را معین می نماید.

از مجموع 14 شهر اروپایی در این فهرست تنها استانبول و مسکو بودند که در نیمه دومی جدول قرار گرفتند. با وجود آنکه شهرهای اروپایی معمولاً عملکرد خوبی را در حوزه سلامت ایفا می نمایند از نظر امنیت دیجیتالی با مشکل روبرو هستند و لندن تنها شهر اروپایی است که از این لحاظ در زمره 1- شهر برتر واقع شده است.

بر اساس این فهرست توکیو بهترین عملکرد در امنیت دیجیتال را در جهان به خود اختصاص داده، اما از لحاظ امنیت بهداشت پس از اوساکا در رتبه دوم قرار گرفته و برای امنیت زیرساخت ها در رتبه چهارم و برای امنیت شخصی نیز در رتبه چهارم قرار گرفته و البته این نکته نیز قابل تأمل است که این شهر هنوز با وجود کسب عنوان امن ترین شهر جهان درگیر فساد و جرایم سازمان یافته است.

در انتهای دیگر این فهرست و طبق شاخص های معین شده، شهرهای لاگوس در نیجریه، کاراکاس در ونزوئلا، یانگون در میانمار، کراچی در پاکستان و داکا در بنگلادش به عنوان ناامن ترین شهرها اعلام شده اند.

بنا بر گزارش ایندیپندنت، بر اساس فهرست واحد اطلاعات اکونومیست، 20 شهر امن جهان در سال 2019 میلادی به ترتیب رتبه ای که کسب نموده اند عبارتند از:

- توکیو در ژاپن

- سنگاپور در سنگاپور

- اوساکا در ژاپن

- آمستردام در هلند

- سیدنی در استرالیا

- تورنتو در کانادا

- واشنگتن دی سی در ایالات متحده آمریکا، کپنهاگ در دانمارک و سئول در کره جنوبی، ملبورن در استرالیا

-شیکاگو در ایالات متحده آمریکا

- استکهلم در سوئد

- سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا

- لندن در انگلیس

- نیویورک در ایالات متحده آمریکا

- فرانکفورت در آلمان

- لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا

- ولینگتون در نیوزیلند و زوریخ در سوئیس

- هنگ کنگ در چین

منبع : مهر

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 632

به "امن ترین شهرهای دنیا کدام هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین شهرهای دنیا کدام هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید