شهر الغیل به کنترل ارتش یمن درآمد

به گزارش کالارنا، ارتش یمن (نیرو های صنعاء) پیروز شد در ادامه نبرد در استان شمالی الجوف در مرز با عربستان سعودی، یک شهر دیگر این استان را پس از هم پیمانی با قبایل مهم، از اشغال نیرو های متجاوز آزاد کند، اما درگیری های شدید همچنان ادامه دارد.

شهر الغیل به کنترل ارتش یمن درآمد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استان الجوف در شمال غرب صنعاء پایتخت یمن، که از هفته های گذشته شاهد نبرد سخت ارتش یمن با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی (عبدربه منصور هادی) است، وارد درگیری های سختی شده است.

بعد از آنکه روزنامه الاخبار لبنان روز گذشته گزارش کرد که شهر الحرز مرکز استان، از سه جهت به محاصره ارتش یمن در آمده است، وبگاه خبری عربی 21 هم اواخر دیروز شنبه (29 فوریه - دهم اسفند) گزارش کرد که حوثی ها [ارتش یمن]بعد از درگیری های بسیار سخت با نیرو های ارتش ملی [شبه نظامیان هادی]پیشروی میدانی مهمی در استان مرزی الجوف به دست آوردند.

استان الجوف در شمال یمن در مرز با عربستان سعودی و در شمال غرب استان صنعاء، پایتخت یمن واقع شده است.

عربی 21 همچنین نوشت که ارتش یمن (صنعاء) روز شنبه بعد از درگیری های بسیار شدید پیروز شد بر شهرستان الغیل در غرب استان الجوف مسلط گردد.

یک منبع که نامش فاش نشد به عربی 21 گفت، ارتش یمن پیروز شده که بر شهرستان همجوار الحزم، مرکز استان الجوف مسلط شد و این امر پس از آن رخ داد که با قبایل آل کثیر و المحابیت در شهرستان، توافقنامه امضا کرد.

این منبع شرح داد که حوثی ها با این توافق توانستند به مرکز شهرستان الغیل برسند و بر آن مسلط شوند و نیرو های ارتش [هادی]که از پشتیبانی نیرو های حاضر در الحزم [مرکز استان]برخوردار بودند عقب نشینی کردند.

این خبر پس از آن منتشر شد که وبسایت خبری سبتمبر نت نزدیک به دولت هادی، مدعی شده بود نیرو های وابسته به هادی در منطقه ششم نظامی شماری از عناصر حوثی [ارتش و کمیته های مردمی یمن]را محاصره نموده و مرکز شهر الغیل تحت کنترل نیرو های صنعاء در نیامده است.

وبسایت خبری حضرموت یمن نیز نوشت، درباره جریان درگیری ها در استان الجوف میان نیرو های صنعاء اخبار ضدونقیضی است. بعضی اخبار حکایت از پیشروی حوثی ها در جبهه الغیل دارد که منابعی در قبایل این شهر می گویند چند روزی است که شاهد درگیری است. در عین حال حوثی ها در حال بهره برداری از بحرانی هستند که دولت منصور هادی دچار آن شده و کوشش می نمایند برای مذاکرات آینده، شرایط خود را با دستاورد های میدانی بهبود ببخشند.

روزنامه العرب چاپ لندن وابسته به عربستان سعودی نیز نوشت، حوثی ها ثقل نظامی و قبیله ای خود را روی استان الجوف قرار داده اند تا پیروزی نظامی به دست آورند. منابع آگاه می گویند ارتباط این کوشش نظامی با تحولات سیاسی در این است که قبل از ورود به مذاکرات نهایی (صلح یمن) دستاورد های میدانی کسب نمایند.

از سویی دیگر، یمن الغد نوشت، استان الجوف و جبهه نهم در شرق صنعاء شاهد درگیری هایی شدید بین نیرو های منصور هادی و نیرو های صنعاست و منابع آگاه آن را خونین و شدیدترین درگیری ها از ژانویه گذشته توصیف نموده اند.

منابع میدانی به این منبع خبری گفتند، تجهیزات نظامی از جانب استان مأرب برای نیرو های هادی در الجوف ارسال شده است.

به گفته این منابع حوثی ها صد ها جنگجو برای برای تسلط بر الجوف به میدان نبرد آورده اند و همین امر سبب شده است که نیرو های هادی چند تیپ نظامی از استان مأرب و (جبهه) صعده به الجوف اعزام نمایند.

به گفته یمن الغد، جنگنده های ائتلاف سعودی نیز از نیرو های هادی در جبهه الجوف پشتیبانی می نمایند و تا به امروز ده ها حمله هوایی به این استان نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1119

به "شهر الغیل به کنترل ارتش یمن درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر الغیل به کنترل ارتش یمن درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید