ضرب المثل عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا

به گزارش کالارنا، در این مطلب ضرب المثل عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا را برای شما آورده ایم.گاهی اتفاق می افتد که انسان از نزدیک ترین کسانی که همه گونه توقع و انتظار از او متصور است خیانت خلافی در امر امانت و راز داری می بیند که هرگز در مخیله اش چنان عمل غیر متصوره خطور نکرده است.

ضرب المثل عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران بانو ،در چنین موقعی و مورد با تعجب و تاثری زاید الوصف می گوید: عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا؟

و مقصود از این عمرو همان عمرو عاصی است که شیعیان نسبت به او از لحاظ خیانتی که داشت و خیانتی که در جنگ صفین نسبت به حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) ورزیده با نظر بغض و عداوت می نگرند و به همین ملاحظه با استفاده از این ضرب المثل در واقع می خواهد بگویند که عمروعاص با آن همه خباثت ذاتی در حفظ امانت و اسرار امین بود تو چرا در لباس دوستی و خصوصیت خیانت ورزیدی؟

ولی فکر می کنم علت و جهت دیگر که معقولتر به نظر می رسد این باشد که چون اکثریت مردم ایران به صرف و نحو زبان عربی آشنا نبوده اند خیال می نموده اند که طرز تلفظ عمرو با عمر فرقی ندارد در حالی که اگر فرقی نداشت یکی را با و و دیگری را بدونو نمی نوشته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1652

به "ضرب المثل عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب المثل عمرو در امانت خیانت نکرد تو چرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید