تربیت دانش آموزان اصفهانی با روش توسعه جهانی ذهن

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، سید داوود قریشی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه با وجودی که علم مفهوم جهانی توسعه ذهن با چرتکه از کشور مالزی به سراسر جهان رسیده است، گفت: ایران از سال 1391 زیر نظر آموزش و پرورش در این حوزه وارد شد و هم اکنون 75 کشور مجری این سیستم آموزشی شدند.

تربیت دانش آموزان اصفهانی با روش توسعه جهانی ذهن

وی با بیان اینکه ایران از شش سال پیش مجری این طرح آموزشی شد، افزود: در این روش ما اقدام به توسعه ذهن بچه ها به روش چرتکه کردیم که هم اکنون 500 دانش آموز فارغ التحصیل داریم.

نماینده یو سی مس در ایران، گفت: با توجه به اینکه امروز با جهانی ارتباطات مواجهیم و بچه هامان حتی برای جمع بندی دو رقم ساده باید از ماشین حساب استفاده نمایند ما کوشش کردیم با آموزش یو سی مس به بچه ها به اندازه ای ذهن آنها را خلاق کنیم که بدون هیچ وابستگی به ابزارآلات مهارت یادگیری در آنها ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 استان زیر نظر آموزش و پرورش، آموزش یو سی مس را در مراکز آموزشی و موسسات خصوصی به بچه ها تعلیم می دهند و در مابقی استان ها نیز این موسسه مجری دارد.

ایران چهل و نهمین کشور اجرانماینده روش یو سی مس در جهان

وی ادامه داد: ما با آموزش یو سی مس کارآفرینی کردیم و تاکنون بدون هیچ حمایتی پیش رفتیم که برای ادامه راه و پایداری احتیاج به حمایت داریم.

نماینده انحصاری یو سی مس در ایران با اشاره به رقبای خود و سوء استفاده از این نام، گفت: بعضی به نام روش های توسعه ذهن و حتی استفاده از قهرمانان این نام برای جلب مشتری سو استفاده می نمایند.

اجرای یو سی مس نابینایان به صورت پایلوت در ایران

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام این موسسه برای آموزش نابینایان با روش یو سی مس، افزود:25 تن از نابینایان در نیشابور به صورت پایلوت آموزش یو سی مس را دیدند و همچون افراد معمولی قادر به انجام چندین مهارت همزمان هستند.

قریشی در این راستا، افزود: به دلیل ابداعاتی که ما برای نابینایان در این روش داشتیم از سوی کشور مالزی که خود مبدع یو سی مس بود، درخواست آموزش داشتیم.

زهرا رضایی نیز با بیان اینکه نماینده یو سی مس در استان اصفهان فعالیت خود را از سال 1390 شروع کرد، گفت: اولین گروه فارغ التحصیلان این مرکز در استان اصفهان یک گروه 42 نفره بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما در استان اصفهان شعب فعال داریم که چندین هزار دانش آموز را تربیت می نمایند.

مدیر موسسه امام علی (ع) با اشاره به اینکه در استان اصفهان 300 مربی داریم که یکصد نفر از آنها مربی فعال هستند، گفت: یکی از اهداف ما ارتباط با دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی است که به همین منظور به دنبال راه اندازی باشگاه فارغ التحصیلان یو سی مس در اصفهان هستیم.

وی توضیح داد: دانش آموزان مراکز ما در مسابقات استانی، کشوری و جهانی شرکت می نمایند و تاکنون نیز رتبه های خوبی را در این سه سطح کسب نموده ایم.

رضایی با بیان اینکه هدف ما صرفا شرکت در مسابقات نیست و توسعه ذهن دانش آموزان را دنبال می کنیم، گفت: ما برای شرکت در مسابقات، از سوی هیچ ارگانی حمایت اقتصادی نمی شویم و دانش آموزان با علاقه خود در این مسابقات شرکت نموده اند.

تربیت دو هزار مربی در ایران

سمیه قرایی نیز با اشاره به اینکه بنده نخستین نفری بودم که به نمایندگی از ایران آموزش های یو سی مس را در مالزی گذراندم و توانستم به عنوان مربی این دوره گواهینامه دریافت کنم، گفت: در حال حاضر آموزش مورد احتیاج برای تربیت مربیان مرکز به صورت مرحله ای صورت می گیرد و افرادی که بتوانند این مدارج را طی نمایند به عنوان مربی در آکادمی ها فعالیت می نمایند.

وی با بیان اینکه نمایندگی انحصاری آموزش یو سی مس در ایران اکنون توانسته تعداد مراکز خود را به 700 مورد افزایش دهد، افزود: در این مراکز در مجموع دو هزار مربی به دانش آموزان آموزش می دهند.

مدیر آموزش یو سی مس در ایران گفت: دانش آموزانی که تحت آموزش های ما هستند طی مقاطع زمانی مورد تست و آزمون نیز قرار می گیرند تا میزان پیشرفت آنها سنجیده گردد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش ها منحصر به اقشار متمول جامعه نیست و دانش آموزان محروم نیز به جمع یادگیرنده های یو سی مس پیوسته اند، توضیح داد: دوره های ترمیک در آموزش های ما سه ماهه است که کل دوره 10 ترم به طول می انجامد.

قرایی با بیان اینکه شعار ما این است که برای نابغه شدن نبوغ لازم نیست و هرکسی می تواند نابغه گردد، توضیح داد: پذیرش ما برای عموم دانش آموزان کشور با هر سطح از بهره هوشی آزاد است.

وی ادامه داد: آموزش های یو سی مس برای رده های سنی بین شش تا 13 سال و به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

مدیر آموزش یو سی مس در ایران با اشاره به اینکه آموزش تند نویسی و سرعت عمل و نیز حل چهار عمل اصلی ریاضی با ذهن از جمله آموزش های زیر مجموعه روش یو سی مس است، افزود: دانش آموزان ایرانی مراکز ما توانستند سال گذشته برای نخستین بار در میابقات جهانی که رقیبانی از کشور های اروپایی، امریکا و کانادا نیز حضور داشتند، مقام قهرمانی را در چهار عنوان کسب نمایند.

برگزاری اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان یو سی مس در اصفهان

جبار زارع نیز در این نشست گفت: از سال 91 ، آموزش یو سی مس به بچه ها 6 تا 13 در اصفهان شروع شد و امروز اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان تحت تعلیم یوسی مس یا توسعه ذهن از طریق آموزش ریاضی با چرتکه برپا می گردد و از 42 نفر از این دانش آموزان به همراه خانواده هایشان مدرک جهانی ارائه و تجلیل می گردد.

وی بیان داشت: اگر چه وسیله آموزش با چرتکه و فلش کارت است و با چهار عمل اصلی ریاضی ذهن بچه ها را توسعه می دهیم اما هدف آموزش ریاضی نیست و یا بدنبال ماشین حساب انسانی نیستیم بلکه تنها بچه ها را به حدی از توانایی میرسانیم که چندین کار را با بالاترین میزان تمرکز با هم همزمان انجام دهند.

عضو هیئت مدیره موسسه امام علی (ع) ادامه داد: آموزش یو سی مس به بچه ها در 10 ترم و طی سه سال و نیم تا چهار سال صورت می گیرد و پس از آن بچه ها قادر هستند از دو نیمکره مغز خود به طور همزمان استفاده و چندین مهارت را با هم انجام دهند مثلا همزمان شعر بخوانند و محاسبات ریاضی انجام دهند و طراحی نمایند.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش انجام شده است مقرر شد که آموزش یو سی مس را از مراکز و موسسات آموزشی یوسی مس فراتر دهیم و مدارس خصوصی و غیر انتفاعی و آکادمی های علمی آزاد را نیز درگیر کنیم.

جبار زارع با اظهار اینکه ٖآموزش یو سی مس را نیز در شهرستان های اصفهان اجرا کردیم، ادامه داد: سمیرم ، خوانسار، گلپایگان و غیره را نیز درگیر کردیم و مراکز اموزشی را انتقال دادیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که وضع اقتصادی قوی ندارند با کمیته امداد امام خمینی مذاکره کردیم و حتی در مواردی هم با تقبل هزینه از سوی موسسه کوشش کردیم این دست از بچه ها را نیز تحت آموزش یو سی مس و توسعه ذهن با چرتکه قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره موسسه امام علی (ع) گفت: سالانه مسابقات جهانی برای دانش آموزان تحت تعلیم یو سی مس برگزار می گردد که سال گذشته دانش آموزان ایران مقام اول را در جهان و در بین کشورهایی از جمله کانادا، اروپا، روسیه و مالزی که خودش صاحب سبک بود، آوردند.

وی گفت: تمام دانش آموختگان یو سی مس به دلیل اینکه خانواده آنها باید هزینه شرکت در مسابقات جهانی را بپردازند، توانایی مشارکت در مسابقات را ندارند که بدنبال حمایت های اقتصادی آنها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 819

به "تربیت دانش آموزان اصفهانی با روش توسعه جهانی ذهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت دانش آموزان اصفهانی با روش توسعه جهانی ذهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید