طالبی: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند

به گزارش کالارنا، مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند.

طالبی: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، حسین طالبی؛ مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع صنعتی چادرملو، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر، گفت: کارگران با تمام توان خود در جهت توسعه و پیشرفت در سنگر های فراوری و صنعت کوشش می نمایند.

وی اضافه نمود: از مهمترین اقداماتی که با مدیریت عالی شرکت چادرملو انجام می گردد، رسیدگی به موضوع معیشت کارگران است؛ در این شرکت علاوه بر توجه به زندگی کارگران اقداماتی در زمینه مسائل بهداشتی، ایمنی در کار و ارائه یاری هزینه های مناسب در دوره های مختلف علاوه بر حقوق دریافتی که در قانون پیش بینی شده انجام می گردد.

طالبی ادامه داد: بعلاوه کوشش می گردد امکانات و تسهیلاتی ارائه گردد تا بتوان در شرایط کنونی که مردم با مسائل مالی روبه رو هستند، بخشی از این مسائل از روی دوش کارگران برداشته گردد.

وی با بیان اینکه ساخت واحد مسکونی برای کارگران پیش بینی شده و تعاونی هایی برای تحقق این مهم تشکیل شده و به سرعت در حال پیگیری و اقدامات برای تهییه زمین مورد نظر در یزد و تهران هستند تا باعث آسایش خاطر خانواده های کارگران چادرملو گردد.

مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو، اضافه نمود: علاوه بر این که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تمام امکانات بهداشتی و درمانی اعم از آزمایش، خدمات درمانی برای کارگران و خانواده آن ها به صورت رایگان ارائه می گردد، سبد های یاری معیشتی نیز در اختیار آن ها قرار می گیرد تا بتوان به نوعی مسائل مالی کارگران را برطرف کرد.

طالبی درباره بیمه کارگران نیز شرح داد: بیمه به صورت کامل اجرا می گردد؛ از آنجا که بخش اعظم نیرو ها پیمانکاری هستند به آن ها تاکید شده که حقوق کارگران بر اساس قوانین به آن ها پرداخت گردد.

طالبی توضیح داد: فروشگاه های تعاونی برای کارگران ایجاد شده که این افراد می توانند وسایل مورد احتیاج خود را از این فروشگاه ها تأمین نمایند و هزینه آن را به صورت اقساط و با کمترین سود پرداخت نمایند به طوری که احتیاج نباشد مایحتاج روزانه، لوازم خانگی برای جهیزیه و … را از بیرون تهیه نمایند.

وی درباره شرایط ایمنی کارگران نیز اضافه نمود: ما شعار اول ایمنی بعد کار را به معنای واقعی در مجتمع های معدنی و صنعتی اجرا خواهیم کرد و فقط به تابلو ها نصب در شرکت بسنده نیست بعلاوه علاوه بر مراقبت های فیزیکی، کوشش می گردد با مراقبت های پیشگیرانه و برگزاری دوره های آموزشی به صورت متوالی ایمنی کارگران محقق گردد.

به گفته طالبی وسایل مورد احتیاج برای ایمنی کار تامین شده و در اختیار کارگران هر بخش قرار می گیرد تا ضریب ایمنی افزایش یابد.

مدیرروابط عمومی شرکت چادرملو توضیح داد: در صورت بروز حادثه در شرکت در اولین فرصت و براساس توان شرکت و بنا به دستورات هیئت مدیره و مدیرعامل برترین امکانات و تجهیزات تامین خواهد شد بعلاوه در طول درمان به خانواده کارگران رسیدگی کامل می گردد.

مدیر روابط عمومی چادرملو درباره افزایش حقوق کارگران در سال نو شرح داد: موضوع افزایش حقوق کارگران با دستور مدیر عامل شرکت و طبق دستورالعمل وزارت کار به تمام پیمانکاران ابلاغ و در حال انجام می باشد.

وی اضافه نمود: تاکید هیئت مدیره و مدیرعامل مجموعه توجه به کارگر به عنوان عنصر اصلی فراوری است چرا که اگر به مسائل مالی، فرهنگی و اجتماعی کارگران توجه نگردد راندمان پایین خواهد آمد.

طالبی درباره استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها نیز شرح داد: در سال های اخیر یکی از موضوعاتی که مدنظر شرکت قرار گرفته حرکت به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین است که به همین دلیل همکاری های مستمری با دانشگاه های فنی و تخصصی کشور از جمله امیرکبیر انجام گرفته در این دانشگاه مرکز نوآوری و تکنولوژی چادرملو ایجاد شده که افراد صاحب طرح، ایده و خلاقیت می تواند به این مرکز مراجعه نموده و به منظور افزایش بهره وری، ایده خود را ارائه دهند.

وی درباره اقدامات مجموعه چادرملو در مورد کاهش آلودگی محیط زیست، گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام گرفته تا خروجی احتمالی آلوده زا کاهش در این راستا از فیلتر های مناسب و تجهیزات به روز استفاده می گردد.

وی بعلاوه درباره پرداخت حقوق دولتی معادن گفت: ما براساس قوانین و ضوابط عمل می کنیم البته به ما حق انتفاع تعلق می گیرد که بابت بهره برداری از معدن سازمان ایمیدرو پرداخت می گردد، زیرا پروانه بهره برداری ما در اختیار ایمیدرو است و آن ها باید فعالیت خود را در برابر دولت انجام دهند، اما باید به این نکته اذعان کرد که هرچه تصویب گردد پرداخت می گردد.

وی درباره مسئولیت های اجتماعی چادرملو گفت: برای تقویت زیرساخت هایی مانند آب، جاده، برق، بیمارستان، مرکز فرهنگی، درمانی، آموزشی و مذهبی و آنچه برای توسعه منطقه و آسایش مردم کوشش می گردد.

به گفته طالبی 90 درصد پرسنل مجموعه چادرملو از استان یزد هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2331

به "طالبی: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبی: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید