قرنطینه کامل 26 میلیون نفر در شانگهای

به گزارش کالارنا، دولت چین پس از افزایش صعودی موارد ابتلا به کرونا در شانگهای، قرنطینه سراسری در این شهر را اعمال کرد.

قرنطینه کامل 26 میلیون نفر در شانگهای

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین پس از افزایش صعودی موارد ابتلا به کرونا در شانگهای، سراسر این شهر را قرنطینه کرد.

دولت چین روز گذشته گروهی از نیروهای ارتشی و هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشتی و درمانی را به شانگهای فرستاد تا از ساکنان این شهر 26 میلیون نفری تست کرونا بگیرند و پس از تعیین شدن نتایج آزمایش ها قرنطینه شنگهای اجرایی شد.

تا پیش از این، بخشی از این شهر که قطب مالی کشور چین به شمار می آید قرنطینه شده بود و با افزایش 13 هزار نفری شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا قرنطینه سراسری اعمال شد.

حداقل 38 هزار نیروی کادر درمان از منطقه ها دیگر در شانگهای مستقر شده اند که رسانه های دولتی آن را بزرگترین عملیات پزشکی در سراسر کشور از زمان تعطیلی ووهان در اوایل سال 2020 پس از اولین شیوع ویروس کرونا توصیف نموده اند.

سیاست قرنطینه این شهر به علت جدا کردن بچه ها از والدین و قرار دادن موارد بدون علامت در بین مبتلایان علامت دار مورد انتقاد قرار گرفته است.

روزنامه ارگان رسمی وزارت علوم و فناوری چین نوشته است که هنوز تعیین نیست که آیا ویروس شایع در شانگهای زیرشاخه تازهی از سویه اومیکرون است یا نه و با توجه به ظهور سویه های تازه از جهش امیکرون آنالیز های بیشتری ضروری است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2319

به "قرنطینه کامل 26 میلیون نفر در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه کامل 26 میلیون نفر در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید