متقاضیان پذیرش سوابق تحصیلی تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام نمایند، اولویت با معدل بالاتر

به گزارش کالارنا، رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افرادی که متقاضی پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستند باید تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام خود را انجام دهند.

متقاضیان پذیرش سوابق تحصیلی تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام نمایند، اولویت با معدل بالاتر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کسانی که متقاضی پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستند، حتما باید تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نتایج قبل از 15 شهریورماه اعلام می گردد و افراد می توانند در کلاس حضور پیدا نمایند، گفت: ولی براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش شرایطی ایجاد شده تا در صورتی که افراد در دوره های با آزمون پذیرفته شده و متقاضی جابه جایی به محل پذیرش خود در دوره با آزمون هستند، بتوانند بدون مشکل جابه جا شوند و کسانی که تمایل ندارند می توانند در همین رشته ها ادامه تحصیل دهند.

طهماسب کاظمی اضافه نمود: در این دانشگاه بیش از 980 هزار نفر مقطع پذیرش براساس سوابق تحصیلی وجود دارد که از این تعداد در مقطع کاردانی ناپیوسته 195 هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد. در مقطع کارشناسی پیوسته 370 هزار جایگاه وجود دارد. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته 220 هزار جایگاه و در مقطع کاردانی پیوسته 210 هزار جایگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این تعداد یک ظرفیت بسیار عظیم برای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ثمره عظیم انقلاب اسلامی بوده که یک نظام عظیم شبکه ای آموزش عالی را در کشور ایجاد نموده است، اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی با این ظرفیت فرصت تحصیل برای افراد را در هر رشته ای در اقصی نقاط کشور فراهم نموده که می توانند براساس سلایق خود در این شبکه عظیم جذب شوند. بیشتر رشته هایی که در کشور دایر بوده و متقاضی برای آنها وجود دارد در همه واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و افراد می توانند این رشته ها را انتخاب نموده و ادامه تحصیل دهند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط پذیرش در این دوره توضیح داد: اولویت پذیرش با معدل بالاتر (البته پس از اعمال ضریب براساس نوع دیپلم) است. سایر ضوابط پذیرش در آزمون سراسری، به جز نمره آزمون در رشته محل های بدون آزمون نیز رعایت می گردد و تنها معدل پس از اعمال ضریب مربوط به نوع دیپلم جایگزین نمره می گردد.

وی ادامه داد: در واقع عمده قوانینی که در پذیرش با آزمون جاری است برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیز وجود دارد، اما مهم ترین فاکتور در فرآیند جذب، معدل است و بالاترین معدل ها در رشته محل های ارائه شده جذب می شوند.

وی اضافه نمود: اگر فرد در اولین رشته محل انتخابی نتواند معدل کافی را کسب کند، معدل او در انتخاب دوم تا انتخاب آخر او آنالیز شده و زمانی که در یک رشته محل پذیرفته شد می تواند به تحصیل بپردازد.

طهماسب کاظمی با اشاره به میزان شهریه در این دوره در مقایسه با سایر دوره ها، گفت: شهریه ها در دوره با آزمون یا بدون آزمون متفاوت نیست، چراکه رشته های با آزمون یا بدون آزمون مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. بعضی احساس می نمایند پذیرش براساس سوابق تحصیلی یعنی رشته یا آموزش بی کیفیت؛ اما این تصور کاملا اشتباه است، چراکه پذیرش براساس سوابق تحصیلی ناظر بر جایگاه های زیادی است که ایجاد شده است. 980هزار جایگاه فقط براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و این در حالی است که الان تمام افرادی که در آزمون سراسری شرکت می نمایند حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند. یعنی اگر پذیرش با آزمون را نیز اضافه کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی ظرفیت پذیرش تمام داوطلبان آزمون سراسری را دارد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی در سرانجام اعلام نمود: دانش آموزان نظام 3-3-6 که در دوره های فنی وحرفه ای تحصیل نموده اند هم می توانند در صورت تمایل در دوره های نظری پذیرش براساس سوابق تحصیلی ثبت نام نمایند و از این نظر منعی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1414

به "متقاضیان پذیرش سوابق تحصیلی تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام نمایند، اولویت با معدل بالاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان پذیرش سوابق تحصیلی تا قبل از دوم شهریورماه ثبت نام نمایند، اولویت با معدل بالاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید