مدیران و سینماگران باید جان تازه ای در کالبد سینمای مشهد بدمند

به گزارش کالارنا، رئیس انجمن سینمای جوان مشهد گفت: هم مدیران و هم سینماگران باید دست در دست هم دهند و جان تازه ای در کالبد سینمای شهر مشهد بدمند.

مدیران و سینماگران باید جان تازه ای در کالبد سینمای مشهد بدمند

نسرین شاه محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد رونق نداشتن فیلم در مشهد و این که چرا سینمای مشهد به تنهایی و مستقل شناخته شده نیست، اظهار کرد: این مشکل به مدیران سینمایی برمی شود که بستر مناسبی را برای هنرمندان مهیا نمی نمایند. اغلب هنرمندان گله دارند که مدیران شهر یا آنان را نمی شناسند و یا اعتماد نمی نمایند و پروژه های بزرگ را به هنرمندان تهرانی سفارش می دهند؛ در صورتی که ما در سینمای حرفه ای هنرمندان نام آور و شاخص بسکمک داریم که مشهدی هستند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سینماگران ما به عنوان عوامل تولید فیلم، پایتخت نشین شده اند و اگر مدیران ما کمک نمایند و از پروژه های سینمایی حمایت نمایند، ما هم نویسنده و فیلمنامه نویس خوب، هم کارگردان کاربلد و هم عوامل حرفه ای خوب داریم.

رئیس انجمن سینمای جوان مشهد با اشاره به ساخت شهرک سینمایی و شهرک انیمیشن، شرح داد: سال هاست صحبت از ساخت شهرک سینمایی شده؛ ولی به انجام نرسیده و یا پروژه ای در مورد شهرک انیمیشن که بسیار در مورد آن صحبت شد و تا حدودی هم کار انجام شد؛ اما به دلیل عدم حمایت کامل ابتر ماند.

شاه محمدی در ادامه، گفت: همچنین نداشتن خانه سینما و یا نبود صنوف سینمایی نیز باعث شده که اغلب هنرمندان سینماگر بر خلاف میل باطنی خود به پایتخت مهاجرت نمایند.

وی اضافه کرد: اغلب هنرمندان گله دارند که مدیران شهری آنان را نمی شناسند؛ به ویژه کسانی که کار می نمایند و در بطن تولید هستند و همین بی توجهی آنها را راهی پایتخت می نماید؛ ضمن این که معیشت شان را نیز در نظر می گیرند چون پروژه های کمی در مشهد حمایت و ساخته می شود.

تشویق سرمایه گذاران به حمایت از پروژه های سینمایی

رئیس انجمن سینمای جوان مشهد، بیان نمود: با توجه به این که مشهد پایتخت معنوی شناخته شده و با توجه به برکت وجود امام رضا(ع)، زائران و توریست های بسکمک به مشهد می آیند؛ در نتیجه می توان سرمایه گذارانی که در پروژه های سیاحتی و زیارتی فعالیت می نمایند را به حمایت از پروژه های سینمایی به ویژه پروژه هایی که به جذب توریست کمک می نماید، تشویق کرد.

شاه محمدی اضافه کرد: همچنین ساخت فیلم های سینمایی که برای زائران و توریست ها جذاب باشد و نمایش در پردیس هایی که به این منظور ساخته شده اند و یا حتی بازدید توریست از مکان های ساخت فیلم های مذهبی و تاریخی می تواند به این صنعت کمک نماید.

وی در تکمیل سخنانش گفت: در این خصوص هم سرمایه لازم باید وجود داشته باشد و هم این که یک مدیریت واحد هنرمندان را شناسایی نماید و چتر حمایت همه جانبه خویش را بر سر هنرمند سینماگر بگیرد. همچنین باید همدلی بیشتری بین مسؤلان و هنرمندان باشد و به یکدیگر اعتماد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 799

به "مدیران و سینماگران باید جان تازه ای در کالبد سینمای مشهد بدمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران و سینماگران باید جان تازه ای در کالبد سینمای مشهد بدمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید