مراقب تماس های واتس اپی مشکوک باشید

به گزارش کالارنا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره کلاهبرداری با تماس های مشکوک مبنی بر شرکت در مسابقات رادیویی و تلویزیونی توسط افراد سودجو به کاربران هشدار داد.

مراقب تماس های واتس اپی مشکوک باشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: اجرای طرح فریبکاران با تماس تلفنی به شهروندان و شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی و برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت های کشوری و افراد سرشناس، طی سال های گذشته یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران بود که با اطلاع رسانی گسترده و افزایش آگاهی هموطنان در این خصوص، سطح وقوع اینگونه جرایم در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح قرنطینه خانگی، بیان داشت: افراد کلاهبردار در اقدامی فریبکارانه با طراحی پلت فرم های مجرمانه ضمن برقراری تماس تلفنی با هموطنان عمدتا به وسیله پیغام رسان واتساپ و خطوط تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمایند.

سرهنگ پاشایی اضافه نمود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می نمایند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانکی افراد را دریافت نموده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می نمایند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: در اجرای مسابقات زنده رادیوئی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام نموده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا توضیح داد: کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1215

به "مراقب تماس های واتس اپی مشکوک باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب تماس های واتس اپی مشکوک باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید