مقاله: قصر هوا محل جیپور (هند)

به گزارش کالارنا، مهاراجه ساوای پراتاپ سینگ که از سال 1778 تا 1803 حاکم جیپور بود، کاخ هوا محل را در سال 1799 برای گسترش بخش زنانه قصر شهر (City Palace) ساخت. شاخص ترین ویژگی قصر شکل غیر معمول و خاصش است، شکلی که یادآور شانه عسل است. قصر هوا محل عدد حیرت آور 953 پنجره دارد؛ زنان خاندان سلطنتی در آن زمان پشت این پنجره ها می نشستند و زندگی جاری در شهر را نگاه می کردند بدون این که از بیرون دیده شوند. جریان باد خنک همواره از این پنجره ها به داخل قصر می رسید، به همین دلیل نام قصر باد یا کاخ هوا محل را به آن دادند. البته این نسیم خنک در سال 2010 کمتر شد، زمانی که بسیاری از پنجره ها بسته شدند تا جلوی توریست هایی که به آن ها آسیب می زدند گرفته شود. جالب است اگر بدانید هوا محل احتمالا بلندترین ساختمان جهان است که بدون پی ریزی ساخته شده است. گفته می شود ساختمان با یک انحنای خیلی جزئی ساخته شده تا جبران نداشتن یک پایه قوی بشود.

مقاله: قصر هوا محل جیپور (هند)

قصر هوا محل جیپور رو به خیابان اصلی شهر قدیمی قرار گرفته است، بنابراین اگر در تور هند به جیپور رفتید به احتمال زیاد در رفت و آمدتان در شهر آن را خواهید دید. صبح های زود نمای بیرونی قصر خارق العاده تر و تماشایی تر از هر وقتی از روز است، زمانی که نور خورشید رنگ های کاخ را زنده می کند. یکی از بهترین محل ها برای نشستن و لذت بردن از منظره زیبای قصر هوا محل کافه ویند ویو (Wind View Cafe) در بالای سقف ساختمان روبه روی کاخ است. اگر با دقت به فضای بین فروشگاه های داخل خیابان نگاه کنید، می توانید یک راهرو و پلکان کوچک را ببینید که شما را به بالای ساختمان و کافه می رساند. در آنجا از یک منظره تماشایی و به طور غیر منتظره ای یک قهوه خوش طعم (از دانه های وارداتی ایتالیایی) لذت ببرید.

نیازی نیست تا تصور کنید آن سوی نمای باشکوه قصر هوا محل جیپور چگونه است. شما می توانید وارد قصر شده و پشت پنجره ها بایستید و خیابان را تماشا کنید، همانطور که زمانی بانوان سلطنتی این کار را انجام می دادند. بسیاری از مسافران تور هند اطلاع ندارند که می توانند از داخل کاخ هوا محل هم دیدن کنند، چرا که ورودی به داخل را نمی بینند. اما توجه داشته باشید که هوا محل بخشی از قصر شهر است؛ برای دسترسی به آن شما باید به پشت ساختمان رفته و از خیابانی دیگر وارد شوید. وقتی رو به هوا محل هستید به سمت چپ و تقاطع بادی چائوپار بروید (اولین تقاطعی که به آن می رسید)؛ به راست پیچیده و بعد از چند قدم جلوتر به سمت راست و به داخل کوچه بروید. تابلوی های بزرگ هم شما را در مسیر راهنمایی می کنند.

منبع مقاله: قصر هوا محل جیپور (هند)

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2164

به "مقاله: قصر هوا محل جیپور (هند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قصر هوا محل جیپور (هند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید