جاذبه های گردشگری سنگاپور شهر مدرن آسیا

به گزارش کالارنا، شهر کشور سنگاپور در جنوب شرقی آسیا و شبه جزیره مالایا، در شمال خط استوا واقع شده و مالزی، اندونزی از همسایگان این کشور توریستی هستند. سنگاپور جزو کوچکترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است و دارای فرهنگی ترکیبی از قاره آسیا و اروپا است؛ خصیصه ای که باعث شده سنگاپور جزو شهرهای چند فرهنگی برشمرده گردد. وجود ساختمان های مدرن با معماری شیک و کلاسیک، قرار گرفتن آنها در کنار مغازه ها و بازارهای خیابانی صد ساله توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. این شهر آفتاب دارای مکان ها و جاذبه های گردشگری فراوانی است. حضور در شهری با خیابان های بسیار تمیز که جویدن آدامس و کشیدن سیگار در آن ممنوع و جریمه سنگینی دارد، برای همه جالب توجه است. در ادامه به بعضی از جاذبه های گردشگری سنگاپور اشاره می کنیم.

جاذبه های گردشگری سنگاپور شهر مدرن آسیا

اسکله کلارک

اسکله کلارک یکی از قدیمی ترین بخش های سنگاپور است که با گذشته آن گره خورده. این اسکله از جاذبه های توریستی، بسیار کلیدی و معروف سنگاپور به شمار می رود و در دهانه رودخانه قرار گرفته است؛ اسکله ای با یک مرکز تجاری با بازارهای فراوان و متنوع. در این بخش رستوران های مدرن، فروشگاه ها و بوتیک های منحصر به فردی که در آن قرار گرفته است؛ شما غیر از این مغازه ها، فروشندگانی را با ارابه های دستی می بینید؛ و این ادغام فرهنگ دو قاره را در کنار هم نشان می دهد. شب های اسکله کلارک واقعا تماشای است. در این اسکله می توانید کارناوالی زنده از کافه ها، رستوران های باز و انواع مراکز نوشیدنی و …را ببینید.

تفرجگاه جهانی ساحل سانتوزا

تفرجگاه جهانی سانتوزا، با جهانی زیر آب آن در جزیره ای درجنوب سنگاپور واقع شده است. این ساحل بی نظیر، در مکانی منحصر به فرد، با تمام سلایق ملیتهای مختلف و رده های سنی متفاوت همسازی دارد؛ جاذبه های بسیار در اطراف این ساحل هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. دریاچه دلفین های سنتوزا که در این تفرجگاه قرار گرفته است و نمایش این دلفین های صورتی واقعا تماشای است. علاوه بر دلفین های باهوش، پارک زندگی دریایی، آکواریوم، پارک آبی، ورزشهای آبی از قبیل قایق سواری پدالی تا دوچرخه های آبی دیگر تفریح های این تفرجگاهند. شما می توانید با تله کابین به سمت این جزیره زیبا بروید و از دید پرندگان زیبای سنگاپور و بندر تجاری آن لذت ببرید.

مجسمه مرلیون

مجسمه مرلیون نماد شهر سنگاپور و یک موجود عرفانی برای افراد بومی منطقه است. تصویر مجسمه مرلیون دو قسمت است؛ نصف بالایی آن و سر این مجسمه شیر و نصف دیگر در قسمت پائینی و بدن آن پری دریایی است. ارتفاع آن 8.6 متر است و در اسکله توریستی و زیبای خلیج مارینا قرار گرفته است. صورت این مجسمه به سمت دریای همواره آبی سنگاپور است.

مجسمه استمفورد رافلز

استمفورد رافلز از استعمارگران شهر سنگاپور است؛ او در سال 1819 وارد سنگاپور شد و حکومت استعماری خود را در آنجا تثبیت نمود. رافلز سلطه خود را بر سنگاپور، تا زمان دستیابی این کشور به استقلال در سال 1965 ادامه داد. مجسمه او در اسکله معروف قایق مکانی که رافلز برای اولین بار از آنجا وارد خاک سنگاپور شده، جای گرفته است.

خیابان ارچاد ، ارکید

این بخش از شهر مراکز خرید متنوع و فروشگاه های متعددی دارد. این خیابان معروف که جاذبه های فراوانی دارد پر است از درختچه های فلفل و جوز. این خیابان دربرگیرنده شیک ترین مراکز خرید، و معروفترین رستوران ها و هتل های لوکس است با این وجود هنوز بعضی از قسمت های آن بکر و دست نخورده هستند.

معبد دندان بودا

چینی ها معابد بسیاری در شهرهای مختلف جهان ساخته اند. ساخت این معبد را در سنگاپور نیز به اهالی شهر پیشنهاد دادند و پس از آن در محله چینی ها معبد مقدس دندان بودا را ساختند. در این معبد یادگاری از دندان بودا وجود دارد و چینی ها با این اعتقاد معبد را ساختند. این معبد فرهنگ بودایی و سایر هنر های موجود در شهر سنگاپور را تعیین می نماید.

مارینا بی سندز

باید بگوییم مدرن ترین و برترین تماشای های سنگاپور در مارینا بی سندز جمع شده است. ساحل مارینا دارای مراکز خرید، نمایشگاه، موزه، تئاتر و هتل معروف مارینا بی سندز است. این هتل 55 طبقه دارد و دارای سه برج کلاسیک است که سقف آنها با یک پارک زیبا به شکل کشتی به نام اسکای پارک ، به هم وصل شده. هیجان انگیزترین بخش این هتل تماشای منظره فوق العاده شهر از ارتفاع 200 متری آن است که همه را به گرفتن عکس از بالای هتل مجبور می نماید. تماشا شهر از چنین ارتفاعی یک جاذبه بی نظیر است.

چرخ و فلک سنگاپور

سفر به سنگاپور و تماشا تمام جاذبه های آن فقط با سوار شدن بر بزرگترین چرخ و فلک جهان در این شهر توریستی، کامل می گردد. این چرخ و فلک یک شاهکار بزرگ تفریحی است و 165 متر بلندی آن است. تماشای منظره های سبز زیبا، چهره مدرن سنگاپور، جزیره های زیبای مالزی و اندونزی؛ از آن ارتفاع واقعا غیر قابل توصیف است؛ چون بین زمین و هوا بودن و تماشا این تصویر حس خاصی دارد که فقط با بودن در آن می توانید عظمتش را درک کرد و در فکر حکش کرد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2438

به "جاذبه های گردشگری سنگاپور شهر مدرن آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری سنگاپور شهر مدرن آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید