5 ابتکار جالب شرکت های هواپیمایی در تعطیلات کریسمس

به گزارش کالارنا، گرم شدن بازار خرید انواع هدایا، خرید و تزئین درخت کریسمس، برگزاری جشن و پایکوبی در میادین مهم شهرها و… رنگ و بوی دلنشینی به آخرین روزهای ماه دسامبر می دهد.

5 ابتکار جالب شرکت های هواپیمایی در تعطیلات کریسمس

از آن جایی که فاصله بین تولد مسیح و جشن کریسمس تا آغاز سال نوی میلادی، چند روزی تعطیل است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این روزها به مسافرت بفرایند. ایرلاین ها نیز برای اینکه بتوانند سفر خوشی برای مسافران رقم بزنند، اتکار به خرج می دهند و هرچه در چنته خلاقیت شان باشد رو می کنند. در این پست برخی از ابتکارهای جالب توجه ایرلاین ها را انتخاب کرده ایم که در سفرهای تعطیلات کریسمس حسابی مسافران شان را غافلگیر می کنند.

وست جت

شاید یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین غافلگیری های سال های اخیر را هواپیمایی وست جت انجام داده باشد.

وست جت در دسامبر سال 2013 در فرودگاه مبداء از تک تکِ مسافران یکی از پروازهایش خواست مقابل یک صفحه نمایشگر بایستند؛ در این صفحه نمایشگر یک بابانوئل آبی پوش با آنها صحبت می کرد و می پرسید دلشان می خواهد چه هدیه ای دریافت کنند. یک عده خیلی جدی هدیه دلخواه شان را می گفتند و برخی دیگر هم از کنار آن مثل یک شوخی می گذشتند. سپس کارمندان ایرلاین در مقصد دست به کار شدند و هدایای مورد نظر هر فرد را تهیه و بسته بندی کردند. وقتی که مسافران در فرودگاه مقصد منتظر بارهای شان بودند، هدایا که حالا نام صاحبان شان نیز روی آنها چسبانده شده بود، روی نقاله بارها به حرکت درآمدند. شادی و نشاط مسافرانی که با آرزوهای شان روبه رو می شدند در کنار بابانوئل هایی که در میان مردم هیجان زده حضور داشتند، قابل وصف نبود. از آن روز تا به حال، این حرکت وست جت بازتاب بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است.

اما تلاش های این ایرلاین کانادایی برای ساختن یک کریسمس خاطره انگیز به اینجا ختم نمی شود. وست جت در سال های اخیر طرح دیگری را نیز با عنوان 12000 معجزه کوچک در برنامه های سال نوی خود قرار داده است. بر اساس این طرح، عوامل این ایرلاین، طی 24 ساعت سعی می کنند به مناسبت کریسمس دل افراد مختلفی را در سراسر جهان شاد کنند. معجزه های کوچک آنها می تواند یک فنجان قهوه، یک غذای گرم به یک بی خانمان، یک سفر به ونکوور یا سفری لذت بخش به والت دیزنی باشد.

ایرفرانس

ایرفرانس از ایرلاین هایی است که از سال ها پیش مسافرانش را در فرودگاه یا در حین پرواز با هدایای کریسمس غافل گیر می کند. مهمانداران ایرفرانس مسافران را در سال های 60 و 70 میلادی با شام و هدایای کریسمس شگفت زده می کردند، این هدایا شامل یادگاری های کوچک و بزرگ و حتی خدمات ویژه پرواز و سفر می شدند.ایرفرانس این فرایند را در سال های دیگر هم ادامه داد. در سال 2012 گروهی از بچه ها را روی باند فرودگاه جمع کرد و آن ها را با بابانوئلی که از هواپیما پیاده می شد، روبرو کرد.

ایرفرانس در یکی از پروازهای خود در نزدیکی کریسمس، مسافرانش را شگفت زده کرد. در این پرواز که در دسامبر 2013 از پاریس به بنگلور هند انجام می شد، زمانی که مسافران در کنار نقاله های بار منتظر بودند، با بسته های هدیه روبرو شدند. کارمندان ایرفرانس، داخل این بسته بندی های قرمز رنگ که نام مسافران روی آنها نوشته شده بود، هدایایی نظیر هواپیماهای کوچک، هِدسِت و روسری هایی با طرح لوگوی ایرفرانس گذاشته بودند. مسافران که انتظار چنین چیزی را نداشتند، شگفت زده و شادمان سفر دلپذیرشان را در آستانه سال نو آغاز کردند.

ایر آسیا

ایرآسیا نیز از غافله جشن های کریسمس عقب نمانده است. این ایرلاین مالزیایی در این روزها با دادن هدایای کوچک، یادگاری های مخصوص کریسمس، بیسکوییت های عروسکی و هدایایی از این دست، سعی می کند، سفر خاطره انگیزی در تعطیلات کریسمس برای مسافرانش خصوصاً بچه ها رقم بزند.

غافلگیری مسافران با هدایا و امتیازات ویژه و همچنین شاد ساختن فضای پرواز، از برنامه های ایرآسیا در طول پروازهای کریسمس است.

کی ال ام

کی ال ام از آن دسته ایرلاین هایی است که بامناسبت و بی مناسبت، مسافرانش را شگفت زده می کند. بنابراین انتظار می رود که برای کریسمس و روزهای سال نو نیز برنامه های خاص خود را داشته باشد. ایرلاین هلندی برای کسانی که از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر با خرید از آنها سفر می کنند، هدایایی در نظر گرفته است.

در یکی از این غافلگیری ها، کی ال ام بلیط کلاس اکونومی برخی مسافران خوش شانس پرواز آمستردام به شیکاگو را به بیزینس ارتقا داد. هیجان مسافران پس از سوار شدن به هواپیما باز هم ادامه داشت؛ داخل هواپیما تزئین شده بود و بابانوئل علاوه بر پذیرایی از مسافران، در طول پرواز با برنامه های کمدی، آنها را سرگرم می کرد.

امارات

هواپیمایی امارات نیز به عنوان یکی از ایرلاین های بزرگ و معتبر بین المللی،به مناسبت کریسمس، با تغییر در جزئیات پروازها به نوعی به مسافرانش عیدی می دهد. منوی ویژه غذایی یکی از این تغییرات جزئی است؛ مثلا در ماه دسامبر و در پروازهایی از مبدأ دوبی به استرالیا، اروپا و ایالات متحده بوقلمون سرخ شده و کیک یول لوگ (که به شکل کنده درخت است) به خوراکی های پرواز اضافه می شود. در کلاس اکونومی این پروازها نیز وعده های غذایی رنگ و بوی کریسمس می گیرند و رولت بوقلمون با آبمیوه کرانبری، پوره سیب زمینی، سوسیس مرغ و میوه های فصل به منوی غذا وارد می شوند.

شرایط در فرست کلاس ها و بیزینس ها ویژه تر است. برای این مسافران در طول پرواز در کنار بوقلمون، سس های لذیذ، انواع پوره و پودینگ و دسر نیز سرو می شود. اضمن این که قبل از پرواز در لانژ فرودگاه نیز پذیرایی ویژه ای ازشان به عمل می آید. شیرینی های سنتی کریسمس مانند کوکی های زنجبیلی، کیک کریسمس و… بخشی از این پذیرایی هستند.

امارات حتی ظرف غذای مسافران کم سن و سال را هم فراموش نمی کند و منوی مخصوصی در نظر می گیرد که علاوه بر تمام آنچه پیشتر ذکر شد، خوراکی هایی مانند پوره سیب زمینی شیرین، هویج و نخودفرنگی در میان آنها به چشم می خورد. شکلات ها و بیسکوییت های عروسکی نیز بخش دیگری از خوراکی هایی است که برای مسافران خردسال امارات آماده می شود.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2376

به "5 ابتکار جالب شرکت های هواپیمایی در تعطیلات کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ابتکار جالب شرکت های هواپیمایی در تعطیلات کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید