مقدماتی جام جهانی 2022، جشنواره گل بلژیک و هلند در شب پیروزی پرتغال و کرواسی، رونالدو به رکورد دایی نزدیک تر شد

به گزارش کالارنا، دیدارهای هفته سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا با ثبت یک پیروزی دیگر در کارنامه تیم های ملی پرتغال، هلند و بلژیک ادامه یافت.

مقدماتی جام جهانی 2022، جشنواره گل بلژیک و هلند در شب پیروزی پرتغال و کرواسی، رونالدو به رکورد دایی نزدیک تر شد

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه دیدارهای شب نخست از هفته سوم از مرحله مقدماتی جام دنیای 2022 قطر در قاره اروپا، شب گذشته (سه شنبه) چندین بازی برگزار گردید که در مهمترین آنها تیم های ملی پرتغال، کرواسی و هلند مقابل رقبا به فزونی دست پیدا کردند.

در گروه A تیم ملی پرتغال در خانه لوکزامبورگ در حالی که یک بر صفر عقب افتاده بود با گلزنی کریستیانو رونالدو بازی را با نتیجه 3 بر یک برد. جرسون رودریگس در دقیقه 30 گل نخست بازی را برای لوکزامبورگ به ثمر رساند، اما دیوگو ژوتا در دومین دقیقه وقت های تلف شده نیمه اول گل تساوی را برای پرتغال زد. کریستیانو رونالدو هم در دقیقه 50 گل فزونی تیم میهمان را زد. این سی و یکمین گل رونالدو در مراحل مقدماتی جام دنیای و یکصدوسومین گل ملی او بود که سبب شد فاصله اش با رکورد علی دایی به عنوان فزونین گلزن تاریخ فوتبال ملی دنیا به شش گل کاهش پیدا کند. رونالدو همچنین با این گل مطمئن شد که از ابتدای حضورش در تیم ملی پرتغال از 2004 تا کنون هر سال برای این تیم گلزنی نموده است. پس از رونالدو ژوائو پالینیا در دقیقه 80 سومین گل پرتغال را به ثمر رساند.

با این نتیجه پرتغالی ها هفت امتیازی شدند و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به صربستان به صدر جدول گروه صعود کردند و صرب ها را به رده دوم فرستادند. لوکزامبورگ هم با سه امتیاز در رده سوم جدول است و بالاتر از تیم های ایرلند و آذربایجان واقع شده است. تیم ملی قطر هم که به عنوان میهمان در این گروه حضور دارد امشب برابر ایرلند به تساوی یک - یک رضایت داد و هفت امتیازی شد، اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرتغال و صربستان در رده سوم ایستاد.

در گروه E دو بازی برگزار گردید که در مهمترین بازی تیم ملی بلژیک میهمان نگون بخت خود تیم بلاروس را با نتیجه 8 بر صفر در هم کوبید. باتشوایی (14)، هانس واناکن (17 و 89)، لئاندرو توسار (38 و 75)، ژرمی دوکو (42)، دنیس پرائه (49) و کریستین بنتکه (70) گل های بلژیک را در این بازی به ثمر رساندند تا شاگردان روبرتو مارتینس با کسب دومین پیروزی خود هفت امتیازی شوند و به تنهایی در صدر جدول رده بندی گروه قرار بگیرند.

براساس این گزارش، در دیگر بازی این گروه مصاف خانگی جمهوری چک با ولز در حالی با پیروزی یک بر صفر ولز تمام شد که پاتریک شیک در دقیقه 48 از چک و کانر رابرتس در دقیقه 77 از ولز از زمین اخراج شدند. تنها گل این مسابقه را دنیل جیمز در دقیقه 77 به ثمر رساند.

با این نتایج، در جدول گروه E، پس از بلژیک، تیم های جمهوری چک با چهار امتیاز، ولز و بلاروس با سه امتیاز و استونی بدون امتیاز به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

گروه G رقابت های مرحله مقدماتی جام دنیای 2022 در قاره اروپا هم یک بازی پرگل داشت که در آن تیم ملی هلند میزبان خود جبل الطارق را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد. استیون برگویس در دقیقه 41، لوک دیونگ در دقیقه 55، ممفیس دپای در دقایق 61 و 88، جورجینیو واینالدوم در دقیقه 62، دونیل مالن در دقیقه 64 و دونی فن دبیک در دقیقه 85 گل های این بازی را برای هلند به ثمر رساندند.

این گروه اما یک نتیجه عجیب و غیرمنتظره هم داشت که آن توقف ترکیه در خانه برابر لتونی با تساوی 3 - 3 بود. ترکیه ای که با گل کنان کارامان در دقیقه 2 خیلی زود از حریفش پیش افتاده بود و بعد از آن با گل هاکان چالهانوغلو در دقیقه 33 اختلاف را به دو گل افزایش داده بود، در دقیقه 35 اولین گل را از روبرتس ساوالنیکس دریافت کرد. بوراک ایلماز در دقیقه 52 از روی نقطه پنالتی دوباره اختلاف میزبان و میهمان را به دو گل افزایش داد، اما این گل لتونی را مأیوس نکرد، چرا که این تیم در دقایق 58 و 79 به ترتیب توسط رابرتس اولدریکیس و دیویس ایکانویکس به گل رسید و از صدرنشین جدول گروه G یک امتیاز گرفت.

در بازی دیگر این گروه تیم ملی نروژ با تک گل دقیقه 35 آلکساندر سورلوث میزبانش مونته نگرو را شکست داد.

با احتساب نتایج بازی های امشب، در جدول گروه G تیم ملی ترکیه با هفت امتیاز همچنان صدرنشین است، هلند، مونته نگرو و نروژ هر سه با شش امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده های دوم تا چهارم قرار دارند و تیم های لتونی با یک امتیاز و جبل الطارق بدون امتیاز دو رده پایین جدول را به خود اختصاص داده اند.

و اما در گروه H هم دو مسابقه انجام شد که در یکی از آنها اسلواکی میهمان خود روسیه را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت. میلان اشکرینیار در دقیقه 38 و رابرت مارک در دقیقه 74 برای اسلواکی و ماریو فرناندس در دقیقه 71 برای روسیه گلزنی کردند.

همچنین در بازی دیگر کرواسی با نتیجه 3 بر صفر میهمانش مالت را مغلوب کرد. ایوان پریشیچ در دقیقه 62، لوکا مودریچ در دقیقه 76 از روی نقطه پنالتی و یوسیپ برکالو در دقیقه 90 برای کروات ها گلزنی کردند.

در جدول گروه H، تیم های ملی کرواسی و روسیه هر دو با شش امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب اول و دوم هستند. اسلواکی پنج امتیازی سوم است، قبرس و اسلوونی به ترتیب با چهار و سه امتیاز تیم های چهارم و پنجم هستند و مالت هم با تنها یک امتیاز در قعر جدول واقع شده است.

دیدارهای هفته سوم از مرحله مقدماتی جام دنیای 2022 در قاره اروپا امشب به خاتمه می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1813

به "مقدماتی جام جهانی 2022، جشنواره گل بلژیک و هلند در شب پیروزی پرتغال و کرواسی، رونالدو به رکورد دایی نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدماتی جام جهانی 2022، جشنواره گل بلژیک و هلند در شب پیروزی پرتغال و کرواسی، رونالدو به رکورد دایی نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید