مقررات نو ورود به ارمنستان

به گزارش کالارنا، سفارت ایران در ایروان با اشاره به مقررات تازه ورود به ارمنستان بیان کرد که براساس اعلام وزارت بهداشت این کشور مسافران باید در زمان ورود نتیجه تست منفی کرونا و یا گواهی واکسیناسیون کامل را به همراه داشته باشند.

مقررات نو ورود به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در اطلاعیه هایی از مقررات نو ورود به ارمنستان اطلاع داد.

واکسیناسیون کرونا از 24 تیرماه فقط به شرط 10 روز اقامت انجام می گردد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، به اطلاع هموطنان ایرانی رسانده که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا طبق محدودیت های اعلام شده وزارت بهداشت ارمنستان، فقط در مراکز سیار با واکسن آسترازنکا و از روز 24 تیرماه فقط به شرط 10 روز اقامت انجام می گردد.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به محدودیت مراکز سیار و تعداد کم واکسن در هر مرکز، فرآیند تزریق می تواند بسیار زمان بر باشد.

سفارت ایران در این اطلاعیه از هموطنان ایرانی خواسته در برنامه ریزی سفر به ارمنستان، به محدودیت های ذکر شده توجه داشته باشند.

مقررات نو ورود به ارمنستان

در اطلاعیه دیگری هم به مقررات نو ورود به ارمنستان به وسیله وزارت بهداشت ارمنستان در روز دوشنبه 21 تیرماه، از مرز های زمینی و هوایی اشاره شده و آمده است: در زمان ورود به کشور ارمنستان، مسافر باید یکی از دو مدرک زیر را به همراه داشته باشد: یا نتیجه تست منفی تشخیص بیماری کرونا که بیش تر از 72 ساعت از آن نگذشته باشد، یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید؛ در صورتی که واکسن مورد استفاده، یک دُزی باشد، گواهی واکسیناسیون باید به گذشت حداقل 28 روز از زمان واکسیناسیون و در صورتی که واکسن طی چندین دُز تزریق می گردد به گذشت حداقل 14 روز از تاریخ دریافت آخرین دُز آن اشاره داشته باشد.

در این اطلاعیه بعلاوه آمده است: برای بچه ها تا سن یک سال (11 ماه و 29 روز) احتیاج به تست منفی و یا گواهی واکسن نیست. در صورت عدم ارائه گواهی، فرد باید در مراکز مستقر در پایانه های مرزی و یا فرودگاه، مورد آزمایش کرونا قرار گیرد و تا حصول نتیجه منفی آزمایش، قرنطینه اجباری گردد. نتیجه آزمایش در سامانه Armed ثبت می گردد و طی مدت 48 ساعت در اختیار شخص قرار می گیرد. در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد از قرنطینه خارج می گردد.

این اطلاعیه می افزاید: گواهی آزمایش کرونا باید به زبان ارمنی، روسی و یا انگلیسی باشد و مشخصات مرکز انجام تست و فرم مشخصات رئیس آن مرکز، نام و نام خانوادگی فرد، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد (روز و ماه و سال)، نتیجه آزمایش و تاریخ نمونه گیری را شامل گردد و به وسیله ریاست مرکز انجام آزمایش، امضا و به مهر آن مرکز مهمور شده باشد.

در این اطلاعیه بعلاوه آمده است: گواهی واکسن به زبان ارمنی، انگلیسی و یا روسی باشد و فرم حاوی نام رئیس مرکز انجام واکسیناسیون، نام و نام خانوادگی فردی که واکسن دریافت کرده، شماره کارت شناسایی فرد، تاریخ تولد، اسم واکسن، شماره سریال و تاریخ دریافت هر دوز را شامل گردد و به وسیله ریاست مرکز انجام آزمایش امضا و به مهر مرکز مذکور مهمور گردد و می تواند حاوی کد (QR) باشد که به وسیله آن می توان به جزئیات گواهی واکسیناسیون دسترسی پیدا کرد.

براساس این اطلاعیه، گواهی که مسافر ارائه می نماید باید بر اساس اصل عمل متقابل، به وسیله نهاد ذیصلاح در جمهور ارمنستان قابل پذیرش باشد. فرد بعلاوه می تواند گواهی واکسن را به وسیله نرم افزار گوشی تلفن همراه ارائه دهد و یا آن را از تلفن همراه بر روی کاغذ چاپ و ارائه کند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1990

به "مقررات نو ورود به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات نو ورود به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید