دلایلی برای سفر به گرجستان ، معرفی دیدنی های شهر تفلیس و باتومی (تور گرجستان)

به گزارش کالارنا، در این مطلب از سفر به گرجستان برایتان گفته ایم، این کشور تاریخی با طبیعیت زیبا، از مکان هایی که جزو جاذبه های گردشگری گرجستان هستند و جاهای دیدنی گرجستان، از شهرهای معروفش، باتومی و تفلیس. این روزها گرجستان مقصد سفر بسیاری از گردشگران از جمله ایرانیان می باشد. این کشور تجربه بسیار خوبی از گردشگری و سفر را برای فرد ایجاد می نماید. در این کشور جاذبه های تفریحی گردشگری بسیاری وجود دارند. در سفر به این کشور با مردم بسیار خوب و صمیمی و روستاهای پر جنب و جوش تفلیس و سواحل بسیار زیبای باتومی حتما رو به رو شوید. گرجستان کشوری است که هم در آسیا و هم در اروپا قرار گرفته است. مردم این کشور در پی عضویت در اتحادیه اروپا هستند و کشور خود را بالکن اروپا می نامند. گرجستان کشوری است که طبیعت بسیار مجذوب کننده و زیبایی دارد. با ارتباط با مردم آن و طبیعت آن، می توانید سفر بسیار خوبی را برای خود رقم بزنید. در این مطلب دلایلی را برای آنکه حتما باید سفر به گرجستان داشته باشید را بیان نموده ایم و جاذبه های گردشگری گرجستان را ...

دلایلی برای سفر به گرجستان ، معرفی دیدنی های شهر تفلیس و باتومی (تور گرجستان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

طبیعت بسیار زیبا و غیرقابل توصیف گرجستان

کوه های قفقاز در باتومی و تفلیس یکی از جاهای دیدنی گرجستان اند. با سفر به این منطقه تلفیقی از سکوت، خورشید و کوه های زیبا در افق های دور دست را تجربه می کنید. قله البروس با ارتفاع 5642 متر، بلندترین قله در اروپا، در کوه های قفقاز گرجستان می باشد. این قله به نام قله البرز نیز مشهور است. در کوه های قفقاز، قله های دیگری با ارتفاع بیش از 5000 متر وجود دارند که همگی جزوی از جاذبه های گردشگری گرجستان اند. از طریق ماشین از تفلیس تا پای این کوه ها چند ساعتی راه است. تجربه کوه نوردی از این کوه ها بسیار جالب است و در سفر به گرجستان نباید آن را از دست دهید. پارک ملی توشتی (Tusheti) واقع در دامنه های قفقاز، از جمله جاذبه های طبیعتی این کشور است. این پارک همچون طبیعت زیبای اسکاتلند می باشد.

گرجستان مردمی صمیمی و خون گرم دارد

علاوه بر شگفت انگیز بودن جاذبه های گردشگری گرجستان و جاهای دیدنی گرجستان، مردم این کشور رابطه خوبی با گردشگران برقرار می نمایند و به گرمی و صمیمیت با آنها برخورد می نمایند. آنها مردم خوش قلبی هستند که از هر لحظه برای شادی استفاده می نمایند. در این کشور فرقی بین نوازنده های خیابانی و ارکستر سمفونیک، قائل نیستند و برای هر دو به یک میزان احترام قائلند. آنها به موزیک بسیار اهمیت می دهند.

بازارهای محلی خوراکی ها و میوه ها و سبزیجات

هر آن چه را که از خوراکی ها و میوه ها و سبزیجات، در سفر به تفلیس بخواهید، در این بازارهای محلی سنتی می توانید پیدا کنید. این سبزیجات، بومی گرجستان و تازه می باشند. این بازارها در جای شهر هستند. این بازارها علاوه بر اینکه دارای انواع خوراکی ها و میوه ها و سبزیجات هستند، دارای معماری سنتی و بومی بسیار زیبایی است. تنها برای بازدید از معماری این بازارها رفتن به این بازارها ارزش دارد. این بازارها ویژگی های خاص خود را دارند و بسیاری از چیزهایی را که در فروشگاه های بزرگ نمی بینید در اینجا خواهید دید. اگر به این بازارها می روید و قصد خرید دارید، توجه داشته باشید بری اجناس آنها برچسب قیمت زده نشده است و باید حتما با فروشنگان آنها چانه بزنید. بعضی از فروشندگان در این بازارها زنانی پیر با لباس محلی می باشند که تنها یک کلمه انگلیسی بلد نیستند و به روش های مخصوص به خود با شما تعامل می نمایند.

خاص ترین و مجذوب کننده ترین مرکز دنیا تفلیس است

گرجستان در میان فرهنگ های مختلفی قرار گرفته، این کشور از شمال به روسیه، از غرب به ترکیه ، از جنوب به ارمنستان و ایران و از شرق به آذرباجان می رسد. با توجه به وجود فرهنگ های مختلف در اطراف آن، این کشور گلچینی از آنها را دارد و می توانید انواع فرهنگ ها را در این کشور ببینید. در این کشور همه چیز به شکل بومی و سنتی است، به طور مثال به هیچ عنوان برند هایی مثل مک دونالد را در خیابانهای تفلیس نخواهید دید. با توجه به این فرهنگ ها، نمای ساختمان ها معماری جالب توجهی دارند. مردم این شهر بسیار مذهبی هستند ولی از سوی دیگر مردمانی روشن فکر هستند و از زمان شوروی سابق تغییرات بسیاری در آن ها شکل گرفته است. در تفلیس، شب ها بسیاری از برنامه های هنری و سرگرمیی و فستیوال ها آغاز می شوند و شب های بسیار پرجنب و جوش و فعالی را در این شهر خواهید دید. تفلیس شهر مدرنی است با مکان هایی که جزو جاهای دیدنی گرجستان است و بسیاری از مردم دنیا را جذب خود می نماید. در کل شهر، کوچه های باریک و دنج دیده می گردد. این کوچه های حس متفاوتی را به شما می دهند و هر کسی را جذب خود می نمایند. در این کوچه پس کوچه ها صحنه های بسیار زیبایی را خواهید دید. به همین علت به تفلیس پاریس اوراسیا نیز گفته می گردد.

کلیساهای کوچک در نقطه به نقطه گرجستان

گرجستان جایی است که در مکان های بسیار دو افتاده، نیز کلیساهای کوچکی را خواهید دید، این در صورتی است که در هر دهکده اروپا، دو کلیسا می بینید. از جمله کلیساهای مجذوب کننده این کشور که جزو جاذبه های گردشگری آن است، گرجتی ترینیتی (Gergeti Trinity Church) هست که در نزدیکی قله کازبکی واقع شده است، این کلیسا بسیار دنج است و از برترین کلیساهای گرجستان به شمار میرود. برای رسیدن به این کلیسا دو راه وجود دارد. می توانید با 3 ساعت کوهنوردی به آن برسید یا از طریق جیپ می توانید در عرض یک ربع به این کلیسا برسید.

باتومی و ساحل مجذوب کننده دریای سیاه

این شهر بناهای تاریخی بسیاری مانند خانه سفید و فانوس اسکندر به همراه دارد. این شهر دارای هتل های لوکس، ساحل زیبا و نورپردازی های خیره نماینده ای می باشد. گردشگران و بومیان برای سرگرمی به ساخل می روند. در این ساحل برنامه های شبانه بسیاری وجود دارد. باتومی در فصل زمستان نیز آب و هوای خوبی دارد. در ساحل باتومی، فاصله دریا و کوه بسیار کم است و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است. در دنیا سواحل بسیار زیبا تری از اینجا وجود دارد ولی ساحل باتومی حس خاصر را به همراه دارد. در این ساحل امکان اسکی نیز فراهم است. در سفر به گرجستان، این ساحل را می توانید جایگزین سواحل مدیترانه ای فرانسه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2452

به "دلایلی برای سفر به گرجستان ، معرفی دیدنی های شهر تفلیس و باتومی (تور گرجستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی برای سفر به گرجستان ، معرفی دیدنی های شهر تفلیس و باتومی (تور گرجستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید