ممنوعیت هر نوع تملک و تخریب در جهت گذر آقانورالله نجفی

به گزارش کالارنا، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، تاکید کرد: باید دخالت های کالبدی سنگین در بافت تاریخی اصفهان رفع شود، هچنین هرگونه تملک و تخریب املاک و ابنیه در جهت گذر موسوم به آقانورالله نجفی توسط نهادهای استانی ممنوع است.

ممنوعیت هر نوع تملک و تخریب در جهت گذر آقانورالله نجفی

به گزارش خبرنگاران، فرزانه صادق مالواجرد در بازدید از گذر آقا نورالله نجفی با تاکید بر لزوم رفع دخالت های کالبدی سنگین در بافت تاریخی شهر فرهنگی-تاریخی اصفهان، گفت: هرگونه تملک و تخریب املاک و ابنیه در راستا گذر موسوم به آقانورالله نجفی توسط نهادهای استانی ممنوع است. همچنین، طرح مرمت شهری برای گذر فوق الذکر تهیه و از طرح خودرومحور پرهیز شود.

او با بیان تاسف از چنین دخالت های کالبدی سنگین در بافت تاریخی شهر فرهنگی-تاریخی اصفهان، این نوع از اقدامات را تاثیرِ منفی بر اصالت و یکپارچگی بافت تاریخی دانست و ادامه داد: ساخت وساز ابتدایی در محور آقانورالله نجفی، یک نوع تجاری سازی است که بدون توجه به بستر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مردم اصفهان اجرا شده و قطعا تبعاتی بسیار بدتر از برج جهان نما دارد که توسط مردم اصفهان استقبال نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از موارد مورد توافق برای گذر آقانورالله نجفی در جلسه های برگزار شده در این زمینه را ممنوع شدن هرگونه تملک و تخریب املاک و ابنیه در راستا گذر موسوم به آقانورالله نجفی توسط نهادهای استانی و تهیه طرح مرمت شهری برای این گذر و پرهیز از طرح خودرو محور دانست و ادامه داد: ارایه طرح یکپارچه و جامع مرمت شهری مذکور با توجه به در نظر دریافت تمامی جوانب موضوع به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از دیگر موارد مورد توافق است.

بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، در بند چهارم صورتجلسه برگزار شده با معاون عمرانی استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ،تاکید شده است که تا جلسه مجدد در خصوص بررسی این طرح که در چند روز آینده یا حضور دبیر شورایعالی در اصفهان تشکیل می شود، مدیریت شهری استان باید نظرات صاحبنظران را در این زمینه جمع آوری کند تا این طرح با بررسی و تعامل منسجم و هماهنگ مردم، نخبگان و سایر گروههای ذی نفع و ذی نفوذ و پس از گذراندن مراحل قانونی در استان، نهایتا در شورای عالی مطرح و تصویب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 646

به "ممنوعیت هر نوع تملک و تخریب در جهت گذر آقانورالله نجفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت هر نوع تملک و تخریب در جهت گذر آقانورالله نجفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید