موافقت سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار

به گزارش کالارنا، مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه طرح ممنوعیت فروش 280 موشک میان بُرد پیشرفته هوا به هوا به عربستان سعودی را رد کرد.

موافقت سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا طرح ممنوعیت فروش 280 موشک میان بُرد پیشرفته هوا به هوا به عربستان سعودی را رد کرده و با فروش این تعداد از موشک ها به سعودی ها موافقت کرد.

در جلسه رای گیری دیروز مجلس سنای آمریکا، 62 سناتور به قرارداد فروش موشک ها به عربستان که شامل 280 موشک هوا به هوای پیشرفته میان بُرد AIM-120C-7، C-8 و 596 سکوی پرتاپ LAU-128 می شود، رای مثبت دادند و 25 سناتور هم با این قرارداد مورد تأیید وزارت امور خارجه آمریکا مخالفت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در 19 نوامبر گذشته، سه تن از اعضای مجلس سنا بیان نمودند که گروهی از اعضای سنا با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ به عربستان سعودی در دوره ریاست جمهوری بایدن، به دلیل ادامه حملات عربستان در یمن، مخالف هستند.

کاخ سفید بیان نمود که به شدت با تصمیم مجلس سنا برای ممانعت از اجرای قرارداد پیشنهادی فروش موشک های هوا به هوای میان برد به عربستان سعودی مخالف است.

کاخ سفید در بیانیه ای بیان نمود که به شدت با قطعنامه سنا که مانع از فروش 280 موشک هوا به هوای میان برد به عربستان سعودی می شود، مخالف است.

مجلس سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار در حالی موافقت می کند که ده ها سازمان بین المللی حقوق بشری از اعضای کنگره آمریکا خواستند با فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت کردند.

چهل و شش سازمان بین المللی حقوق بشر از اعضای کنگره خواستند با فروش 650 میلیون دلار تسلیحات از طریق دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی مخالفت کنند.

این سازمان ها در ادامه تاکید کردند که این توافق به معنای این است که آمریکا عربستان را از مجازات معاف کرده و از جنایت های آن در یمن حمایت می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2313

به "موافقت سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت سنای آمریکا با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید