افشاگری های جدید بولتون علیه ترامپ

به گزارش کالارنا، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا افشاگری های جدیدی را علیه دونالد ترامپ مطرح نموده است.

افشاگری های جدید بولتون علیه ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده گفته است که نگران حمایت شخصی دونالد ترامپ از رهبران چین و ترکیه است.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع که نامش فاش نشده است به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که جان بولتون در نسخه پیش نویس کتاب جدید خود نوشته است که در نامه ای به ویلیام بار دادستان کل آمریکا گفتم که نگران حمایت دونالد ترامپ از رهبران اقتدارگرای چین و ترکیه هستم.

هنوز به درستی تعیین نیست که منظور بولتون از حمایت های فردی و شخصی از رهبران ترکیه و چین چه بوده است.

دولت ترامپ طی ماه های اخیر با نقدها زیادی به خاطر اجازه دادن به ارتش ترکیه برای اشغال شمال سوریه روبرو شده است. بولتون همچنین برای دادستان کل آمریکا نوشته است که مذاکرات ترامپ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین درباره شرکت مخابراتی زد تی ئی نیز مایه نگرانی است.

بولتون روز دوشنبه در بیانیه مشترکی همراه با ناشر کتاب جدیدش رسما اعلام نموده اند که هیچ نقشی در درز بخش هایی از کتاب جدید بولتون به روزنامه نیویورک تایمز نداشته اند.

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که یاری اقتصادی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکراتها پیوند خورده است، از جمله بایدن ها.

وی در ادامه اضافه نمود: در واقع، او هرگز در آن موقع نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می نماید که هیچ فشاری و هیچ گونه مسئله ای وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید نموده اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل ملاقات کردم. دموکرات ها گفته اند که من هرگز با او ملاقات نکردم و یاری اقتصادی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات ها به شدت خواهان شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه اش که هنوز منتشر نشده افشاگری هایی علیه رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش هایی از آن به دست نیویورک تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که یاری نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1072

به "افشاگری های جدید بولتون علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری های جدید بولتون علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید