هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران چیست؟

به گزارش کالارنا، ایسنا نوشت: یک رسانه ژاپنی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هدف از سفر وزیر امورخارجه این کشور به تهران، ایجاد و تقویت روابط با دولت نو ایران است.

هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران چیست؟

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، منابع دیپلماتیک می گویند که توشیمیتسو موتِگی وزیر امورخارجه ژاپن که قرار است به زودی به ایران سفر کند، میخواهد در جریان این سفر با دولت تازه ایران روابط ایجاد کند.

بعلاوه به گفته این منابع مطلع، وزیر امورخارجه ژاپن احتمالا اواسط ماه اوت (ماه آینده میلادی) به تهران سفر و با همتای ایرانی خود ملاقات می نماید تا روابط دیرینه و محبت آمیز کشورش با ایران را تقویت و با دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران درباره برنامه هسته ای این کشور هم گفت وگو کند.

این روزنامه ژاپنی در ادامه نوشت که انتظار می رود سفر موتگی به ایران، بخشی از سفر 10 روزه او به خاورمیانه باشد که شامل مصر و ترکیه هم خواهد بود. بعلاوه محتمل است که او به اردن، عراق و قطر هم سفر کند.

به گزارش ایسنا پیش از این هم شبکه ژاپنی ان. اچ. کی، اعلام نموده بود که وزیر امور خارجه ژاپن برنامه دارد تا اواسط ماه آگوست برای ملاقات با مقامات ارشد دولت تازه ایران به تهران سفر کند.

بر اساس گزارش این شبکه، وزیر خارجه ژاپن قرار است در ملاقات با وزیر امور خارجه تازه ایران و دیگر شخصیت ها در دولت رئیسی، از آن ها بخواهد نقشی سازنده در کوشش برای کاهش تنش ها و برقراری ثبات در خاورمیانه داشته باشند.

او بعلاوه قرار آمادگی ژاپن برای تحکیم روابط محبت آمیز دیرینه با ایران را ابراز کند.

موتگی و مقامات ایران احتمالا درباره آنچه مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و پیرامون توافق هسته ای خوانده شده است هم گفت وگو خواهند کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1997

به "هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید