هند خرید نفت از چین را متوقف کرد

به گزارش کالارنا، هند با تصویب یک قانون جدید با هدف محدود کردن واردات از چین پس از وخیم شدن روابط بین دو کشور به دنبال اختلافات مرزی، خرید نفت خام از فروشندگان چینی را متوقف کرد.

هند خرید نفت از چین را متوقف کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از اویل پرایس، پالایشگاه های هندی خرید نفت خام از فروشندگان چینی را متوقف نموده اند.

این اقدام نتیجه قانون جدیدی است که قانونگذاران هندی با هدف محدود کردن واردات از چین پس از وخیم شدن روابط بین دو کشور به دنبال اختلافات مرزی، تصویب نموده اند.

پالایشگاه های هند در اوایل همین ماه اجاره نفتکش های متعلق به چین و نفتکش های دارای پرچم چین را متوقف نموده بودند.

کشتی های متعلق به چین از شرکت در مناقصات نفتی برای حمله نفت خام به داخل هند یا صادرات محصولات پالایش شده به خارج از هند منع شده بودند. شرکت های نفت هند از تاجران نفت خواسته بودند از کشتی های چینی برای تحویل نفت به آن ها استفاده نکنند.

روابط بین چین و هند به خاطر اختلافات بلند مدت مرزی، هیچگاه گرم نبوده است. ولی درگیری های اخیر که باعث کشته شدن 20 سرباز هندی شد، شدت این اختلافات را به بالاترین حد طی پنج دهه گذشته رسانده است.

این اقدام در خصوص واردات نفت، جدیدترین اقدام هند در پاسخ به تشدید دشمنی های دوجانبه بوده است. دولت هند در اواخر ماه ژوئن و قبل از تصویب این قانون گفت تجهیزات وارد شده از چین را به خاطر نگرانی در خصوص امنیت سایبری، به دقت بازرسی می نماید. پس از آن محدودیت نفتکش ها وضع شد و بالاخره منع واردات نفت خام به تصویب رسید.

طبق قانون جدید، هر فروشنده ای که می خواهد در یک مناقصه نفتی در پالایشگاه های هند شرکت کند، باید توسط یک سازمان در وزارت بازرگانی هند ثبت نام کند. چین مستقیماً به هند نفت صادر نمی نماید، ولی شرکت های تجاری چین از بزرگترین تاجران نفت در جهان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1467

به "هند خرید نفت از چین را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند خرید نفت از چین را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید