پالتیکو: بخت برنی سندرز برای نامزدی حزب دموکرات بالا رفته است

به گزارش کالارنا، وبگاه پالتیکو در گزارشی نوشته است که به رغم اینکه کارزار انتخاباتی برنی سندرز چندان جدی گرفته نمی شد، اخیرا اموری اتفاق افتاده که باعث شده تحلیلگران در این خصوص دوباره بیندیشند.

پالتیکو: بخت برنی سندرز برای نامزدی حزب دموکرات بالا رفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه تحلیلی - خبری پالتیکو در گزارشی که به تاریخ دیروز (پنجشنبه) منتشر شده است، نوشت: ناگهان، کارزار انتخاباتی برنی سندرز جدی گرفته شده است.

به نوشته این وبگاه آمریکایی، برای ماه ها این سناتور اهل ورمونت از جانب افرادی که درون حزب دموکرات هستند نادیده گرفته می شد، او پایگاهی کوچک متعهد به خود داشت و بیش از حد برای پیروز شدن چپ بود. الیزابت وارن در نظرسنجی ها رشد قابل توجهی داشت و به نظر می رسید برای نامزدی ترقی خواستار (گروه چپ های حزب دموکرات) در حال پشت سر گذاشتن سندرز است.

در ساختار درونی حزب دموکرات آمریکا دو جناح چپ و راست حضور دارند که اصلی ترین کاندیدای راست ها جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکاست و چپ ها که عموما دارای دیدگاه های نزدیک به سوسیالیسم شناخته می شوند، توسط افرادی چون سندرز و وارن نمایندگی می شوند. عموما چنین است که در رقابت نهایی درون حزبی، یک کاندیدای راست با یک کاندیدای چپ رقابت می نمایند. در سال 2016، هیلاری کلینتون نماینده جناح راست و سندرز نماینده جناح چپ بود، کلینتون توانست سندرز را با رای وکلای غیرمتعهد پشت سر گذارد اما در رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه، شکست سختی خورد.

پالتیکو نوشت: در چند هفته گذشته اما، چیزی تغییر نموده است. در بحث های خصوصی و شبکه های اجتماعی، مقامات دموکرات، فعالان سیاسی و تحلیلگران درحال بازنگری در مورد بخت سندرز هستند.

دیوید براک، از حامیان هیلاری کلینتون در انتخابات 2016، می گوید: احتمالا چاره ای از این نیست که در نهایت دو کاندیدا از دو جناح ایدئولوژیک حزب دموکرات رقابت خواهند کرد. بسیاری از افراد هوشمندی که اخیرا با آنها گفت وگو نموده ام فکر می نمایند که شانس زیادی وجود دارد که در نهایت بایدن و سندرز بالا بیایند. آنها ثابت نموده اند که بسیار سرسخت هستند.

افرادی که در درون حزب دموکرات حضور دارند می گویند که دلایلی برای دوباره فکر کردن در مورد کوشش انتخاباتی سندرز وجود دارد. اول آنکه الیزابت وارن، اخیرا در نظرسنجی های ملی و ایالتی سقوط نموده است. دوم اینکه سندرز توانسته از پس فراز و نشیب های رقابت های انتخاباتی از جمله یک حمله قلبی برآید. در همین حال، بعضی نامزدهای حزب دموکرات که زمانی انتظارات زیادی ایجاد نموده بودند همچون کاملا هریس، کوری بوکر و بتو او رورکه از رقابت ها کنار کشیده اند.

پالتیکو همچنین به نقل از دن فیفر، مشاور باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نوشته است: من باور دارم که باید او [سندرز] را خیلی جدی گرفت. او شانس خوبی برای بردن در ایالات آیوا، نیوهمشایر و نوادا دارد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، دوام آوردن کاندیداتوری سندرز حتی در ایالت هایی که در سال 2016 در آنها عملکردی قوی داشت و میخواهد صندلی خود را در آنها برای سال 2020 بهبود بخشد، تعجب آور بوده است. اسکات وینر، سناتور ایالتی کالیفرنیا که یک نماینده دموکرات مورد حمایت سندرز را در سال 2016 شکست داده می گوید که سندرز سرسخت تر از آن است که او پیش بینی می نموده است.

پالتیکو نوشته است که سندرز در شرایط فعلی با اختلاف میانگین 9 در صد با جو بایدن، در صندلی دوم واقع شده است. او در ایالت آیوا در صندلی دوم و در نیوهمشایر در صندلی اول است.... در شرایطی که حامیان سندرز درباره اینکه او در مقایسه با دیگر کاندیداها توجه کمتری از جانب رسانه ها دریافت می نماید شکایت دارند اما او همچنین کمتر با انتقاداتی روبرو شده که رقبایش آنها را تحمل نموده اند. این امر می تواند به او در مقایسه با وارن یاری کند که اخیرا به خاطر طرح درمانیش از سوی چپ ها و میانه روها مورد انتقاد قرار گرفته است.

مایکل سراسو، که قبلا مدیر ستاد انتخاباتی پیت پوته جج در نیوهمشایر بوده و در سال 2016 برای سندرز کار می نموده می گوید: اگر واقعا به آن فکر کنید، برنی مورد حمله چندانی قرار نگرفته است. به نظر نمی رسد که او از جانب دیگر کارزارهای انتخاباتی مورد حمله باشد.

با این حال، بعضی دموکرات های میانه رو (جناح راست در حزب دموکرات) همچنان کاندیداتوری سندرز را رد می نمایند و باور دارند که سقف رای او همچنان همان است که بود و وارن هرگونه قدرت رشد را از او می گیرد.

مت بنت، یکی از بینان گذاران گروه راه سوم که گروهی میانه متمایل به چپ است، می گوید: او نمی تواند انتخابات درون حزبی را ببرد. افزایش رای او تنها به منزله جست وخیز بین کف رای او و سقف رای اوست.... با این حال او هم اذعان دارد که توانایی سندرز پایایی دارد و تا روزهای آخر کسی نخواهد پرسید که چه زمانی از رقابت ها کنار خواهد کشید.

پالتیکو در بخش دیگری از گزارش خود تصریح نموده، اگر کاندیداتوری سندرز همچنان جدی گرفته گردد، او هم همان گونه که وارن و بایدن مورد دقت و نظر قرار گرفته اند، تحت نظر قرار خواهد گرفت.

رقابت های درون حزبی حزب دموکرات در شرایطی برگزار می گردد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد و هرکدام از دموکرات ها که در رقابت های درون حزبی برگزیده شوند، باید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا روبرو شوند.

در بیشتر نظرسنجی هایی که اخیرا در آمریکا برگزار شده، در این رقابت ها بایدن از بیشتریت نسبی برخوردار است اما وقتی کاندیداها یک به یک کنار بروند و تنها دو نفر باقی بمانند، شیوه توزیع آرای رقبای کنار رفته بین دو نفر آخر می تواند تاثیر زیادی در مشخص نامزد حزب دموکرات داشته باشد.

در میانگین نظرسنجی هایی که اخیرا بین کاندیداهای حزب دموکرات اجرا شده، جو بایدن در صندلی اول است، برنی سندرز در مکان دوم واقع شده است، الیزابت وارن در صندلی سوم، پیت بوته جج چهارم و مایکل بلومبرگ، سرمایه داری که از میانه راه به رقابت ها پیوست، در صندلی پنجم واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 997

به "پالتیکو: بخت برنی سندرز برای نامزدی حزب دموکرات بالا رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالتیکو: بخت برنی سندرز برای نامزدی حزب دموکرات بالا رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید