پنه لوپه ها تا سه هفته دیگر مهمان ایران هستند

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، چهار ماه پیش و در روزهای ابتدایی هفته گردشگری چهار مجسمه پنه لوپه از ایتالیا به ایران وارد شدند و در قراری چهار ماهه در بخش گالری موزه ملی ایران به نمایش درآمدند و حالا روزهای پایانی نمایش پنه لوپه ها در ایران است.

پنه لوپه ها تا سه هفته دیگر مهمان ایران هستند

جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران در گفت وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا اظهار کرد: با توجه به زمان صدور ویزای همکاران مان در ایتالیا که هفته آینده معین می شود، این نمایشگاه برپاست که احتمالا هفته سوم دی ماه خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاهی از آثار غیرایرانی در موزه ملی ایران را یک تجربه خوب برای ایران و به خصوص موزه ملی ایران دانست و افزود: در حال حاضر کشورهای زیادی در دنیا از جمله مکزیک علاقه مند به نمایش آثار با ارزش خود در موزه ملی ایران هستند. که تا به امروز صحبت هایی نیز در این زمینه اجرا شده است.

او برگزاری این نوع نمایشگاه ها را برقراری روابط دو طرفه و به نوعی آغاز گفت و گوی تمدن ها خاطرنشان کرد.

این باستان شناس با تاکید بر پایبند بودن کشور ایتالیا نسبت به انجام همه تعهدات خود برای نمایش این مجسمه ها از جمله پرداخت بیمه، بسته بندی و حمل ونقل آن ها گفت: تا امروز و بر اساس تفاهم نامه امضا شده همه تعهدات به صورت دو طرفه اجرا شده اند. ایران نیز ضوابط امنیتی حفاظتی در زمان انتقال، بسته بندی و حضور کننده و جمع دار، استانداردهای متعهد شده برای حفاظت در نمایش وتعداد ورود گردشگران در هر دوره بازدید را رعایت کرده است.

وی اما آماری از تعداد بازدیدکنندگان از این مجسمه ها از زمان آغاز نمایش تا امروز به خاطر نداشت.

مدیر کل موزه ملی ایران همچنین درباره احتمال نمایش مجدد پنه لوپهی ایرانی در موزه ملی ایران و پس از سرانجام این نمایشگاه به ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بازنگری اشیای نمایشی موزه ایران باستان در موزه ملی ایران در دست انجام است. مشاورین تهیه کننده این طرح نیز قرار است امکان حضور دوباره پنه لوپه در میان آثار موزه ای را بررسی کنند.

وی ادامه داد: قرار است اوایل هفته آینده جلسه ای با مشاوران طرح داشته باشیم و امکان نمایش موقت پنه لوپه را در میان اشیای نمایشگاهی بررسی کنیم.

نوکنده همچنین از برگزاری مراسم رونمائی از کتاب پژوهش های پنه لوپه از طریق محققان ایرانی و ایتالیایی متخصص این حوزه صبح امروز (چهارشنبه 2 دی) در موزه ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، البته این یکی از این مجسمه ها متعلق به ایران است که از 18 اردیبهشت با سه پنه لوپه ایتالیایی در بنیاد پرادا میلان به نمایش درآمده است. بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای مسئولان موزه ملی ایران و بنیاد پرادا در میلان رسیده بود، این مجسمه ها پس از سرانجام مدت زمان نمایش در میلان، از 31 شهریور برای نمایش به

ایران وارد شدند تا 4 ماه در ایران به نمایش درآیند .

منبع: کجارو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2221

به "پنه لوپه ها تا سه هفته دیگر مهمان ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنه لوپه ها تا سه هفته دیگر مهمان ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید