کارت اعتباری 50 میلیونی دامداران، شرایط دریافت تسهیلات تازه چیست؟

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، وزیر جهاد کشاورزی اعلام نموده که قرار است کارت اعتباری جدیدی به نام دامدار کارت به دامداران داده گردد تا آنها بتوانند با آن، نهاده دامی مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

کارت اعتباری 50 میلیونی دامداران، شرایط دریافت تسهیلات تازه چیست؟

مبلغ کارت اعتباری دامداران

به گفته ساداتی نژاد مبلغ کارت اعتباری دامداران، 10، 20 و 50 میلیون تومان است. دامداران می توانند با یاری این اعتبار تا سقف 50 میلیون تومان نهاده دامی تهیه نمایند.

اما معین نیست که اقساط ماهانه کارت اعتباری دامداران چقدر است. وزیر تنها از سود 11 درصدی این کارت اعتباری خبر داده است.

آنگونه که وزیر کشاورزی خبر داده قرار است کارت اعتباری دامداران از فردا، 24 آذر ماه رونمایی گردد. اما معین نیست که دامداران دقیقا از چه زمانی می توانند از این تسهیلات 50 میلیون تومانی استفاده نمایند.

وزیر کشاورزی اعلام ننموده که شراط دریافت کارت اعتباری دامداران چیست و آیا مبلغ وامی که به دامداران داده می گردد وابسته به تعداد دام آنهاست و یا فاکتور دیگری در این میان مهم است.

ساداتی نژاد مهرماه امسال هم وعده پرداخت کارت اعتباری دامداران را داده بود. او در گفتگویی اعلام نموده بود که با توجه به کاهش بارندگی، تامین علوفه و نهاده دامی برای دامداران سخت شده است. او گفته بود: با توجه به شرایط مالی کشور به زودی دامدار کارت در بین دامداران کشور برای خرید نهاده های دامی توزیع می گردد.

تسهیلات 50 میلیونی دامداران نقدی است؟

هنوز هیچ اطلاعاتی از نقدی یا غیرنقدی بودن کارت اعتباری دامداران منتشر نشده است. اما با توجه به اینکه گفته شده این تسهیلات در قالب کارت اعتباری پرداخت می گردد، می توان گفت که احتمالا این تسهیلات به صورت نقدی نیست و فقط امکان خرید به وسیله این کارت اعتباری از فروشگاه های معین وجود دارد.

از طرف دیگر، مشابه کارت اعتباری دامداران پیش از این به کشاورزان هم پرداخت شده بود. مهرماه امسال، مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت کارت اعتباری کشاورزان خبر داده و گفته بود به 50 هزار نفر از کشاورزان کارت اعتباری با سود 12 درصد پرداخت شده است.

آنگونه که معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اعلام نموده بود کشاورزان می توانستند به وسیله کارت اعتباری خود از بعضی فروشگاه های معین شده، نهادهای کشاورزی تهیه نمایند.

بر این اساس ممکن است کارت اعتباری دامداران هم امکان برداشت نقدی نداشته باشد و در ازای خرید نهاده دامی از بعضی مراکز، پرداخت گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2237

به "کارت اعتباری 50 میلیونی دامداران، شرایط دریافت تسهیلات تازه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت اعتباری 50 میلیونی دامداران، شرایط دریافت تسهیلات تازه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید