کمپین قلب من برای میراثمان می تپد در اردبیل برگزار گردید

به گزارش کالارنا، با حضور همیاران کوچک میراث فرهنگی و گردشگری، کمپین قلب من برای میراثمان می تپد در اردبیل برگزار گردید.

کمپین قلب من برای میراثمان می تپد در اردبیل برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این کمپین با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن معماری و شهرسازی برساو در قالب بازدید علمی، فرهنگی و آموزشی بچه ها با هدف آشنایی بچه ها با مفاهیم میراث فرهنگی، ضرورت های حفاظت از میراث فرهنگی، ایجاد حس تعلق خاطر به بناها و آثار تاریخی در میان بچه ها و انتقال بعضی مفاهیم انتخابی به وسیله بچه ها به خانواده ها و جامعه برگزار گردید.

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از این رویداد فرهنگی آموزشی توضیح داد: این کمپین در راستای ترویج اهداف اداره کل و آگاهی بخشی به بچه ها برگزار گردیده است.

فلاحی با اذعان به آموزش 50 همیار میراث فرهنگی در این برنامه یادآور شد: همیاران میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مفاهیم جدیدی است که با هدف تربیت نسلی آگاه از مواریث فرهنگی و جلب مشارکت و علاقه مندی آن ها جهت صیانت از میراث فرهنگی مطرح شده است.

او اضافه نمود: با توجه به اهمیت مشارکت تمامی نهادهای مدنی در صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی لازم است آموزش ها از سنین پایین شروع شده و برای بچه ها و نوجوانان در این خصوص حساسیت ایجاد گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: آموزش بچه ها به منزله سرمایه گذاری در تربیت نسلی آگاه و آگاه است و به همین منظور این اداره کل از برنامه های آموزشی استقبال می نماید.

فلاحی با اذعان به اینکه در حوزه گردشگری نیز اولین طرح گردشگری بچه ها با عنوان گزبیل در این استان رونمایی شده و شروع به کار نموده است، ادامه داد: آماده حمایت از برنامه سازمان های مردم نهاد به منظور آموزش و اطلاع رسانی به بچه ها هستیم.

در قالب این کمپین پخش انیمیشن آشنایی با میراث فرهنگی استان، بازدید از موزه مردم شناسی، بازدید از خانه صادقی و مسابقه نقاشی و در نهایت صدور بیانیه از طرف میراث بانان کوچک برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 592

به "کمپین قلب من برای میراثمان می تپد در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین قلب من برای میراثمان می تپد در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید