1100 روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

به گزارش کالارنا، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح هر روستا یک تعیین از محورهای ستاد اقتصاد مقاومتی است و در این راستا برای هزار و 100 روستای استان طرح کسب و کار تعریف شده است.

1100 روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اکبر لبافی سه شنبه شب 12 آذر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار در استان خراسان رضوی با حضور مشخص های اقتصادی این شهرستان اضافه کرد: از مزایای طرح کسب و کار روستاها تدوین ظرفیت، پتانسیل ها و مشاغل مزیت دار این مناطق است که در طرح مثلث توسعه اقتصادی مورد توجه مشخص ها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای 30 درصد روستاهای خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده که در آن شاخص های وضع موجود مشخص و رسیدن به وضع مطلوب، سهم شاغلان و سرانه های درآمدی نیز پیش بینی شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در توسعه اقتصادی تاکید بر مشارکت مردم است و طرح هر روستا یک مشخص اقتصادی محور و الگوی مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی است.

لبافی اضافه کرد: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون 100 مشخص اقتصادی مشخص شده و هر مشخصی مدل های مختلفی از توسعه را ارائه داده است.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: توسعه روستاها از اولویت های طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا برای هر روستای این شهرستان یک ستاد توسعه ایجاد شده است.

احمد برادران اضافه کرد: برای اجرای مثلث اقتصادی شهرستان سبزوار چند راهبرد تعریف شده که فعالیت فکری و نرم افزاری، افزایش مشارکت مردم و روستائیان، تسهیل فرایند سرمایه گذاری و تاکید بر مشاغل خُرد پشتیبان محور مهمترین این راهبردهاست.

وی اضافه کرد: از پنج مشخص اقتصادی سبزوار سه مشخص اقتصادی با 30 طرح و سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال ثبت سامانه شده اند.

فرماندار سبزوار گفت: سه مشخص ثبت شده در سامانه تاکنون 683 فرصت شغلی ایجاد کرده اند و هفت مورد فعالیت فرهنگی به وسیله این مشخص ها ثبت شده است.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی اجرایی شد مشخص های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق روستایی و شهری و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می شوند.

مشخص های اقتصاد مقاومتی در این طرح، وظیفه شناسایی ظرفیت های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال زایی را برعهده دارند.

در این طرح، استان خراسان رضوی به 12 منطقه تقسیم شده تا با مشخص مشخص اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق، رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته اند.

مرکز شهرستان 306 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است و 78 هزار نفر از جمعیت سبزوار در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 919

به "1100 روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1100 روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید