آب لیمو برای مو

به گزارش کالارنا، موها قسمت مهمی از زیبایی و بعلاوه شخصیت ما را تشکیل می دهند. ما اغلب کوشش زیادی برای داشتن چهره ای بهتر و بی نقص می کنیم. ولی، استفاده از مواد شیمیایی اغلب باعث نتایج موقتی می گردد و در بلند مدت برعکس باعث آسیب

آب لیمو برای مو

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

موها قسمت مهمی از زیبایی و بعلاوه شخصیت ما را تشکیل می دهند. ما اغلب کوشش زیادی برای داشتن چهره ای بهتر و بی نقص می کنیم. ولی، استفاده از مواد شیمیایی اغلب باعث نتایج موقتی می گردد و در بلند مدت برعکس باعث آسیب تماشا موها می گردد. استفاده از مواد طبیعی مانند آب لیمو برای مقابله با مسائل مو مفید است و زیبایی موها را افزایش می دهد. لیمو جزء مرکبات است و بومی آسیا می باشد. لیمو نقش مهمی در سلامت بدن انسان خصوصاً مراقبت از پوست ایفا می نماید. آب لیمو منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی همچون ژل ها ، اسکراب ها ، شامپوها ، نرم کننده ها ، مرطوب کننده ها و مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مستقیم از آب لیمو به همراه ترکیبات دیگر برای موارد زیر مفید است:

های لایت کردن موها

استفاده از محصولات صنعتی برای های لایت کردن موها ممکن است با بعضی عوارض جانبی همراه باشد. استفاده از آب لیمو تازه روشی طبیعی برای روشن کردن رنگ موها بدون بروز عوارض جانبی است. تنها کاری که باید بکنید این است که موهای خود را بشویید ، خشک کنید و سپس از آب لیمو برای قسمت هایی که می خواهید های لایت کنید بهره ببرید. توصیه می گردد برای این کار از قلمو مو بهره ببرید و آب لیمو را از ریشه های مو به سمت نوک موها بمالید. موهای خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. سپس، موها را با آب گرم بشویید.

افزایش درخشندگی

لیمو دارای خاصیت اسیدی است و به افزایش درخشندگی موها یاری می نماید. شما می توانید از آب لیمو به همراه یک فنجان آب برای شستن موها بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید آب لیمو را با اندازه مساوی نرم کننده مناسب موهای خود مخلوط کنید و از آن بهره ببرید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 1 الی 2 دقیقه روی مواه باقی بماند. سپس، موها را با آب بشویید تا موهایی نرم و درخشان داشته باشید.

یاری به رشد موها

طول و استحکام دو جنبه مهم مو هستند که زنان اغلب نگران آن هستند. ماساژ دادن پوست سر با آب لیمو به همراه روغن نارگیل یا روغن زیتون تأثیر محرکی بر روی رشد موها دارد. استفاده از آب لیمو بعلاوه روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است. ویتامین C موجود در آب لیمو به تقویت استحکام موها یاری می نماید.

کاهش شوره سر

شوره سر از مسائل شایعی است که بیشتر ما به آن مبتلا می شویم. آب لیمو طیف گسترده ای از روش ها را برای مقابله با این مشکل ارائه می دهد. 1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه را با 3 قاشق چایخوری آب ، 1 قاشق چایخوری سرکه و 4ر1 قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. آن را روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب گرم بشویید و بعد از آن از شامپوی معمولی خود برای شستن موها بهره ببرید. استفاده منظم از این مخلوط به خلاص شدن از دست شور ه سر در عرض 3-4 ماه یاری می نماید.

مفید برای موهای چرب

آب لیمو بعلاوه برای موها و پوست سر چرب مفید است. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به از بین بردن چربی اضافی و بعلاوه سلول های مرده پوست یاری می نماید. استفاده از مخلوط آب لیمو و سرکه به از بین بردن فولیکول های مسدود شده که منجر به چرب شدن پوست سر می شوند یاری می نماید.

خلاص شدن از دست شپش

استفاده از مخلوط آب لیمو و خمیر سیر یا بادام برای خلاص شدن از شر شپش مفید است. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. استفاده از این روش و شانه کردن موها بعد از آن به از بین بردن شپش یاری می نماید.

آب لیمو ترکیب مهمی در فرمول های گیاهی مختلف برای حفظ زیبایی موها به تعداد می رود. ولی، استفاده از هر نوع ترکیب در صورتی مؤثر است که به اندازه مناسب از آن بهره ببرید و آب لیمو هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده بیش از حد از آب لیمو ممکن است منجر به خشک شدن موها و تضعیف رشد موها گردد. بنابراین، در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید تا به برترین نتایج دست پیدا کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2102

به "آب لیمو برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب لیمو برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید