آشنایی با جاذبه های شهر گویلین، بهشت گمشده در چین (تور چین ارزان)

به گزارش کالارنا، منطقه شرقی یا غربی فرقی نمی کند! منظره ها طبیعی گویلین در تمام جهان نظیر ندارند. این شهر چینی به علت زیبایی های طبیعی و گنجینه های تاریخی به عنوان مروارید صنعت گردشگری این کشور شناخته می گردد. شهر گو یلین بیش از 2000 سال قدمت داشته و با تپه هایی که اشکال عجیب و غریب دارند، پوشش گیاهی سرسبزی که با درختان بامبو و برگ سوزنی تزیین شده، آب های شفاف و غارهای شگفت انگیز به مقصدی فوق العاده مجذوب کننده برای گردشگران تبدیل شده است. در اینجا به شما خواهیم گفت که در شهر اعجاب انگیز گو یلین چه جاذبه های انتظار شما را می کشند.

آشنایی با جاذبه های شهر گویلین، بهشت گمشده در چین (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در گوشه و کنار کشور چین صدها جاذبه تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده وجود دارند که هر یک به تنهایی می توانند عنوان بهشت گمشده را به خود اختصاص دهند. شهر گو یلین نیز با داشتن چشم انداز ها طبیعی عجیب و خیره نماینده در میان این لیست مجذوب نماینده قرار گرفته است. شهری که تمام زیبایی های طبیعی از تپه های سرسبز گرفته تا غارهای زیبا را در کنار یکدیگر داشته و به راستی مانند یک بهشت گمشده در انتظار کشف شدن است.

درباره شهر گویلین در چین

شهر گو یلین در شمال شرقی منطقه خودمختار ژوانگ در گوانگشی ور در قسمت جنوب کشور چین قرار گرفته است. این شهر از رودخانه معروف Gui، Guilin عبور نموده و به استان گوانگدونگ در چین مرکزی منتهی می گردد. نکته مهم اینکه در این مسیر دو رودخانه Xiang در استان هونان و رودخانه لی به هم متصل شده و به این ترتیب امکان عبور کشتی های کوچک را برای گردش و تجارت فراهم نموده اند. گو یلین در لغت به معنای جنگل زیتون شیرین است و تپوگرافی زمین در این منطقه چشم انداز های بی نظیر را خلق نموده، از این رو هر ساله میزبان گردشگرانی ست که برای تماشا بکرترین چشم انداز ها طبیعی به این منطقه سفر می نمایند.

جاذبه های شهر گویلین

بازدید از Guilin، با چشم انداز ها شگفت انگیز را مطلقاً نباید از دست داد. رودخانه لی که راه خود را در میان صخره ها و تپه ها پیدا نموده و چنان پیچش زیبایی دارد که بیشتر شبیه تابلوهای نقاشی است تا یک چشم انداز طبیعی واقعی! غار رید فلوت با نورهایی که بر روی استالاکتیت و استالاگمیت تابانده بسیار بسیار اعجاب آور بوده و چشم ها را به خود خیره می نماید، دوچرخه سواری در حومه روستایی آرام در حالیکه کشاورزان چینی را در حال استراحت می بینید از دیگر تفریحاتی ست که در شهر گو یلین از آن لذت خواهید برد. در ادامه با جاذبه های گردشگری این منطقه رویایی آشنا می شویم.

تپه خرطوم فیل | Elephant Trunk Hill

تپه خرطوم فیل را می توان از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر گویلین دانست. این منطقه در محل تلاقی رودخانه Taohua و رودخانه لی از زمان سلسله تانگ تا همین امروز در میان چینی ها و گردشگران بین المللی معروف بوده و هست. این تپه شبیه یک فیل غول پیکر است که از رودخانه آب می خورد. علاوه چشم انداز ها طبیعی تماشای که در اطراف تپه وجود دارد چندین بنای باستانی مانند پاگودای پوکسی، معبد یونفنگ و ساریرا داگوبا نیز از دیگر جاذبه های تپه خرطوم فیل هستند.

آدرس تپه خرطوم فیل: 778V+Q8C, Xiangshan District, Guilin, Guilin, Guangxi, China, 541000

خیابان غربی یانگشو | Yangshuo West Street

خیابان یانگ شوو غربی به خاطر معماری های قدیمی و محلی، سوغاتی های متنوع و خاطره انگیز، تنقلات خاص و خوشمزه اش و به ویژه صحنه های زیبای شبانه اش با سبک های عجیب و غریب مشهور است. بنابراین در سفر به گویلین حتما از این خیابان معروف بازدید کنید. خیابان غربی یانگشو با 517 متر طول و عرض 8 متری در قلب شهر گو یلین واقع شده است. سنگ های مرمر محلی با نقش های مهره فوفل که S شکل هستند و خیابان های سنگ فرش شده که پس از گذشت صدها سال همچنان درخشندگی خود را حفظ نموده اند از دیگر تماشای های این خیابان زیبا و معروف هستند.

رودخانه لی | River Lea

رودخانه لی یا لی جیانگ در گو یلین، در استان گوانگشی چین جنوبی قرار گرفته است. این رودخانه از طرف نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از 10 عجایب آبی برتر جهان شناخته شده است. گشت با کشتی در رودخانه لی زیباترین چشم انداز ها جهان را مقابل چشم گردشگران قرار می دهد. در طول این گشت مجذوب نماینده قله های بلند و سرسبز، گاومیش های که در حال نوشیدن آب هستند، کشاورزانی که در مزارع خود مشغولند و دهکده های قدیمی که در کنار تپه ها قرار گرفته اند را خواهید دید. سفر دریایی آرامش بخش از Guilin به Yangshuo با قایق بامبو، پیاده روی در کنار رودخانه لی و سفر با قایق های بزرگتر از راه های گشت و گذار در این منطقه هستند.

غار نی فلوت | The Reed Flute Cave

غار رید فلوت یک مکان تماشای ست که در 5 کیلومتری مرکز شهر گویلین واقع شده است. این غار حدود 240 متر عمق و 500 متر طول دارد. غار نی فلوت با استالاگمیت، استالاکتیت، ستون های سنگی و پرده سنگی که 180 میلیون سال قدمت دارند به عنوان کاخ هنر طبیعی نیز شناخته می گردد. با قدم زدن در غار رید فلوت، از تماشا اینکه چگونه استالاگمیت ها مانند شبنم تابناک به نظر می رسند شگفت زده خواهید شد. دریاچه زیرزمینی که به آرامی در امتداد غار جریان دارد با انعکاس نور زیبایی خیره نماینده ای را خلق نموده، فضای داخلی غار رید فلوت نیز با اشکالی که به موجودات اساطیری شباهت دارند تزیین شده است.

نودل های برنج گویلین | Guilin Rice Noodles

نودل ها رشته های ساده و سفیدی هستند که از نشاسته آرد برنج ساخته شده و طعم های مختلف دارند. نودل برنج، سوپ، بادام زمینی سرخ شده یا سویا و پیازچه خرد شده از انواع نودل هستند که به صورت برش های نازک به وسیله آشپزان گویلینی تهیه شده و برای گردشگران سرو می شوند. این غذا به قدری لذیذ است که توانسته به یکی از جاذبه های شهر گویلین تبدیل گردد. بسیاری از گردشگران در سفر به این شهر زیبا سرو نودل های برنج را برای چندین وعده در برنامه گردش روزانه خود قرار می دهند. شما می توانید برای خوش طعم شدن نودل خود با پرداخت مبلغ اضافه تخم مرغ را نیز به غذای خود اضافه کنید.

پارک شانگری لا | Shangri-la

پارک شانگریلا از دیگر جاذبه های گویلین است که در نزدیکی غار، پل و کوه های زیبای منطقه قرار گرفته است. این منطقه موقعیت عالی را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا از نزدیک با زندگی افراد محلی آشنا شوند. زیباترین قسمت پارک رودخانه آن است که با قایق های کروز می توان در آن گردش کرد. تماشا کشاورزانی که در حال کار در مزرعه هستند از تماشای ترین چشم انداز ها این منطقه است. بازدید ار درختان هلو و دست فروشان محلی نیز برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. در این منطقه تفریحات بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

شالیزارهای پلکانی لانگجی | Longji Terraced Field

تراس های برنج Longji یک پدیده طبیعی باورنکردنی ست که با مهارت کشاورزان منطقه معروفیت جهانی پیدا نموده است. شالیزارهای برنج پالکانی که به لونگجی، تراس های برنج پینگان و تراس های برنج جین کنگ معروف هستند. بیشتر گردشگران یک ساعتی را در این منطقه زیبا توقف نموده و عکس های خاطره انگیزی را در دوربین عکاسی خود به ثبت می رسانند. حتی ممکن است کوهنوردان چینی یا بین المللی را ببینید که برای رسیدن به قله در حال عبور از شالیزارهای پلکانی لانگجی هستند.

رودخانه یولونگ | Yulong River

رودخانه یولونگ (遇龙河) شاخه ای از رودخانه لی در گویلین است که مسیر پیچ در پیچ زیبا داشته و به عنوان جواهر منطقه شناخته می گردد. رودخانه یولونگ باچشم انداز ها طبیعی خارق العاده از دیرباز تا کنون سوژه بسیاری از عکاسان و نقاشان معروف چینی بوده است. نام این رودخانه در لیست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و بازدید از آن به گردشگرانی که می خواهند چند ساعتی را به دور از شلوغی ها سپری نمایند به شدت پیشنهاد می گردد. شما هم اگر جز این دسته از افراد هستید حتما کشف زیبایی های رودخانه یولونگ را در برنامه سفر خود قرار دهید.

برترین زمان سفر به گو یلین چین

آنالیز ها نشان داده که بین ماه های می تا اکتبر برترین زمان برای بازدید از شهر گویلین و جاذبه های طبیعی آن می باشد. آب و هوای متعدل، چشم انداز ها سرسبز، جریان آب آرام رودخانه و امکان استفاده از تفریحات آبی مانند گشت کروز از ویژگی های آب و هوایی گو یلین چین در ماه های می تا اکتبر هستند. در سرانجام یادآور می شویم که جهت رزرو و اقامت در گو یلین می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2454

به "آشنایی با جاذبه های شهر گویلین، بهشت گمشده در چین (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های شهر گویلین، بهشت گمشده در چین (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید