آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری

به گزارش کالارنا، 10 درصد مدارس استان چهارمحال و بختیاری دارای مربی بهداشت هستند.

آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شهرکرد، فخرالدین اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس استان گفت: در سال تحصیلی تازه حدود 10 درصد مدارس استان مربی بهداشت دارند.

او اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری 160 نفر از مراقبان سلامت و دبیران با رشته های مرتبط شاغل در پست مراقب سلامت، در بیش از 300 آموزشگاه دولتی و غیردولتی شهری استان فعالیت می کنند.

اسدی با اشاره به اینکه مربیان بهداشت، امر آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز شهری را برعهده دارند، اضافه کرد: با توجه به غیر حضوری بودن مدارس هم اکنون در شبکه شاد سه کانال در حوزه بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی فعال شده که مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت در این کانال ها به ارائه آموزش به دانش آموزان می پردازند.

او با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مراقبان سلامت تازه استخدام شده و دبیران شاغل در پست مراقب سلامت استان ادامه داد: در این دوره آموزشی 65 نفر از مربیان سلامت به مدت 24 ساعت برنامه های آموزش حفظ محیط زیست، بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از بیماری ها و تغذیه سالم را آموزش دیدند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2139

به "آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید