دانشگاه گیلان در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم شد

به گزارش کالارنا، دانشگاه گیلان در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام (ISC) در سال 2019 در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم کشوری شد.

دانشگاه گیلان در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه گیلان در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام (ISC) در سال 2019 در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم کشوری شد.

بر اساس نتایج منتشر شده رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام Islamic World University Ranking در سال 2019، 43 دانشگاه از ایران در میان 248 دانشگاه از 24 کشور در لیست مربوطه حضور دارند که دانشگاه گیلان در میان 23 دانشگاه جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم کشوری و رتبه 125 - 101 در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که دانشگاه گیلان در سال 2018 در بین 16 دانشگاه جامع کشور رتبه دهم این نظام رتبه بندی را به خود اختصاص داده بود.

در رتبه­ بندی دانشگاه ­های جهان اسلام ISC، دانشگاه هایی مورد بررسی قرار می گیرند که حداقل 800 مدرک در طول سه سال اخیر در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه بندی از پایگاه های اطلاعاتی بین المللی USPTO، WoS، Incite گرد آوری شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام در معیار های خود، مهم ترین مأموریت دانشگاه ها که عبارتند از پژوهش (با وزن 60 درصد)، نوآوری (با وزن 15 درصد)، آموزش (با وزن 10 درصد) و فعالیت های بین المللی (با وزن 15 درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه های کشور های اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1258

به "دانشگاه گیلان در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه گیلان در بین دانشگاه های جامع کشور پیروز به کسب رتبه نهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید