آموزش حضوری در مدارس منطقه ها روستایی و عشایری

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی نو به صورت مجازی، گفت: در مدارس منطقه ها روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کم است، می توان پروتکل های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت را اجرا کرد و آموزش حضوری اشکالی ندارد.

آموزش حضوری در مدارس منطقه ها روستایی و عشایری

عباس سلطانیان در نشست خبری که عصر امروز (سه شنبه-23شهریورماه) برگزار گردید، با بیان اینکه تمام سیاست ها در حوزه آموزش عمومی و متوسطه در کشور در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به وزارت ابلاغ می گردد، اظهار کرد: مطابق مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش که 13 مرداد 1399 تصویب شد، در زمانی که کرونا یا سایر بیماری های شایع در کشور اتفاق بیفتد، به غیر از پایه های نهم و دوازدهم، در سایر پایه ها امتحانات به صورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به اهمیت دو پایه نهم و دوازدهم و پیامدهای آن در ادامه تحصیل دانش آموزان برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه، گفت: امتحانات این دو پایه در هر شرایطی حضوری خواهد بود، اما اینکه این امتحانات در زمان خودش در خردادماه برگزار گردد، بستگی به شرایط بیماری دارد، اگر شرایط بیماری به گونه ای باشد که نتوانیم آزمون های حضوری را برگزار کنیم با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا می توانیم این آزمون ها را با تأخیر برگزار کنیم که سال جاری هم این رخ داد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در هر شرایطی امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است، اضافه نمود: ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند در خصوص تاخیر امتحانات نظر بدهد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، سیاست کلی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس را آنالیز می نماید و بر اساس مصوبات این ستاد، وزارتخانه ها مکلف به اجرای سیاست ها هستند. اخیرا در مصوبات جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تعیین شد، مبنی بر اینکه واکسیناسیون فرهنگیان به شکل کامل انجام گردد و بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، آرام و مطمئن باشد.

سلطانیان ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی نو آموزش را به صورت مجازی آغاز خواهیم کرد، به غیر از مدارس منطقه ها روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کم است و می توان پروتکل های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت را اجرا کرد، آموزش حضوری اشکالی ندارد.

وی گفت: به تدریج در ماه های آینده با واکسیناسیون کامل فرهنگیان و برنامه ریزی وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال، براساس دستورالعمل معاونت تحت اسم نسخه صفر شش فعالیت مدارس روستایی و عشایری کم جمعیت و دورس عملی و کارگاهی هنرستان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری بلامانع است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از نگرانی های ما در توسعه عدالت آموزشی، مدارس عشایری و روستایی بود، توضیح داد: یکی از راهبردهایی که در سال گذشته اجرایی کردیم و سال جاری هم نقطه تمرکز ما است فعالیت برای ارتقای کیفیت تحصیل این دسته از دانش آموزان است تا شرایط حضور آنها در مدارس فراهم گردد و این اطمینان را داشته باشیم که این دانش آموزان مشمول آموزش هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی پیرامون تغییر شیوه کنکور از سال 1402، گفت: مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و طی بخشنامه ای، سیاست ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به تمام مدارس کشور ابلاغ شد. مطابق ماده 9 این مصوبه، تمام قوانین مغایر با این مصوبه ملغی شده و لازم الاجرا است و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هم موظف است ظرف مدت حداکثر شش ماه سیاست های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند و بر اساس آن، شیوه نامه اجرایی تنظیم و ابلاغ گردد.

سلطانیان در خصوص سند 2030 هم تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش بارها اظهار داشت در هیچ مدرسه ای و در هیچ نقطه ای از کشور این سند اجرا نشده و مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه تنها سندی که تکلیف به اجرای آن داریم و مصوبه مجلس را دارد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: این سند 23 هدف عملیاتی و 131 راه چاره دارد که با تحققق این اهداف و راه چارهها نظام تعلیم و تربیت کشور می تواند به اهداف عالی خود برسد. اگر برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش را آنالیز کنید، مبتنی بر آموزه های دینی و راه چارهها و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در معاونت آموزش متوسطه 28 برنامه داریم که شامل 96 فعالیت در حوزه دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش و پژوهش سراهای دانش آموزی می گردد که ابلاغ نموده ایم و بر حسن اجرای آن نظارت خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2061

به "آموزش حضوری در مدارس منطقه ها روستایی و عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حضوری در مدارس منطقه ها روستایی و عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید