آیین های نوروزی اورامانات کرمانشاه امسال برگزار نمی شود

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر اقامتگاه بوم گردی روستای گردشگری زردویی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، امسال آیین های نوروزی اورامانات کرمانشاه را برگزار نخواهیم کرد.

آیین های نوروزی اورامانات کرمانشاه امسال برگزار نمی شود

فریبرز عزیزی در گفت و گو با خبرنگاران، بابیان اینکه هرساله در روزهای نزدیک به نوروز آئین های باستانی در روستای زردویی برگزار می شود، مطرح نمود: بیلن دانا و آگر نوروزی از جمله این آیین ها است که طی سالهای گذشته بصورت مداوم آنها را با حضور گسترده گردشگران برگزار می کردیم.

وی شرح داد: هرساله در زمان برگزار این آیین ها نزدیک به پنج هزار گردشگر به اورامانات و روستای زردویی می آیند و برگزاری این آیین های باستانی را از نزدیک می بینند.

این فعال گردشگری اورامانات کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا و از آنجایی که برگزار این آیین ها ممکن است باعث انتقال بیماری و به خطر افتادن جان گردشگران شود، امسال این آیین ها را برگزار نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر لغو برگزاری آیین های نوروزی، تا پس از خاتمه کرونا پذیرش گردشگر را در اقامتگاه بوم گردی این منطقه نخواهیم داشت.

مدیراقامتگاه بوم گردی زردویی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند که در حال حاضر بخش گردشگری این منطقه را به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل کرده ایم، اما پس از خاتمه این بیماری دوباره با قدرت فعالیت خود را از سر می گیریم.

وی یادآورشد: کوچ عشایر، مراسم اتمام باران، جشن چله هاوین، ییلاق نشینان و ... از جمله آیین هایی هستند که با اتمام کرونا، آنها را از اواسط بهار برگزار خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1139

به "آیین های نوروزی اورامانات کرمانشاه امسال برگزار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین های نوروزی اورامانات کرمانشاه امسال برگزار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید