ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه روسیه

به گزارش کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران- عضو جمهوریخواه سنای آمریکا، با متهم کردن روسیه به حملات اخیر سایبری علیه واشنگتن، این حملات را به پرواز جنگنده های روسی بر فراز آمریکا تشبیه کرد.

ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، میت رامنی، عضو جمهوریخواه سنای آمریکا مدعی شد که عملیات هکر ها شبیه پرواز جنگنده های روسی بر فراز آمریکا، بدون رهگیری این جنگنده هاست.

میت رامنی، ضعف آمریکا را در این باره نگران نماینده توصیف کرد و اضافه نمود: این شرایط نشانه ضعف احتمالی در جنگ و پدافند سایبری آمریکاست.

عضو جمهوریخواه سنای آمریکا همچنین از سکوت غیر قابل توجیه کاخ سفید در برابر این حملات و اتخاذ نکردن هیچ تصمیمی در برابر آن انتقاد کرد.

سناتور میت رامنی خواهان اتخاذ تدابیری برای بازنگری در امنیت ملی آمریکا شد که در آن، امنیت سایبری، قدرت و پدافند سایبری در اولویت قرار داشته باشد.

شبکه خبری بی بی سی گزارش داد، وزارت انرژی و سازمان امنیت تاسیسات هسته ای آمریکا تازه ترین نهاد های دولتی این کشور هستند که هدف یک حمله گسترده سایبری قرار می گیرند.

بعضی تحلیلگران و سیاستمداران دستگاه اطلاعاتی روسیه را عامل این حملات می دانند.

لبی دسیکو خبرنگار بی بی سی در واشنگتن گفت: سازمان امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا (سیسا) گفته است این حمله خطری شدید برای دولت آمریکا به حساب می آید.

خبرنگار بی بی سی اضافه نمود، ما هر روز می شنویم که نهاد هایی اعلام می نمایند تحت تاثیر این حمله بوده اند. وزارت خزانه داری، وزارت امنیت داخلی، پنتاگون و همانطور که قبلا اعلام شد، دو وزارتخانه ای که مسئولیت اداره ذخایر هسته ای آمریکا را بر عهده دارند هدف این حملات بوده اند. این حملات از ماه مارس وجود داشته است. به این ترتیب هکر ها به مدت 9 ماه سرگرم حمله به این شبکه ها و دریافت اطلاعات موجود در آن ها بوده اند.

بر اساس اعلام سیسا، هکر ها برای نفوذ به سیستم های امنیتی صرفا از یک راه استفاده نمی کردند بنابراین حملات فوق احتمالا گسترده تر از آن است که ما هم اکنون فکر می کنیم و حملات همچنان ادامه دارد.

پرسش: عامل این حملات کیست؟

دولت آمریکا تا به امروز رسما کسی را به عنوان عامل حملات سایبری معرفی ننموده است. سفارت روسیه در آمریکا نیز اتهامات علیه مسکو را بی اساس اعلام نموده است.

سیسا و اف بی آی در حال آنالیز برای پی بردن به این است که دقیقا چه اتفاقی افتاده است. این کار بسیار گسترده خواهد بود و همانطور که گفتم حملات همچنان ادامه دارد و نمی دانیم چند نهاد، شرکت و فرد دیگر هدف حمله قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1660

به "ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید