افتتاح 3طرح خدماتی، فرهنگی و مالی تازه صندوق بازنشستگی کشوری، رونمایی از روایتخانه صبا و کارت تازه بازنشستگان

به گزارش کالارنا، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 3 طرح خدماتی، فرهنگی و مالی تازه در صندوق بازنشستگی کشوری افتتاح شد.

افتتاح 3طرح خدماتی، فرهنگی و مالی تازه صندوق بازنشستگی کشوری، رونمایی از روایتخانه صبا و کارت تازه بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، در جریان بازدید محمد شریعتمداری از صندوق بازنشستگی کشوری، این چهار طرح شامل توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری، مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا، سامانه یکپارچه دریافت و پرداخت خدمات الکترونیکی بانکی و کارت واحد شناسایی و تراکنش های اقتصادی بازنشستگان افتتاح شد.

شریعتمداری پس از بازدید مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا، دفتر یادبود این مرکز تاریخی- فرهنگی و دیواره مشاهیر را امضاء کرد.

در این مرکز، فرایند تاریخی شکل گیری نظام بازنشستگی، تحولات صندوق بازنشستگی کشوری، چهره های دارای بیش از پنجاه سال سابقه خدمت در دستگاه های مختلف، شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی که سوابق آن ها در صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد، معرفی شده اند و اسناد و مدارک بازنشستگی آن ها گردآوری، ترمیم و آرشیو شده است.

در طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری هم که امروز افتتاح شد، اطلاعات، داده ها و پفراینده های همه بازنشستگان به شکل برخط حفاظت می گردد که نظم و امنیت کامل صدور احکام و ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و 600 هزار حقوق بگیر این صندوق را تامین می نماید.

بعلاوه، با افتتاح سامانه یکپارچه دریافت و پرداخت الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری، ارتباط مستقیم و الکترونیکی میان سیستم بانکی، سیستم اقتصادی صندوق و سیستم دستوردهنده و متقاضی برقرار شده و ضمن کاهش جدی هزینه های اقتصادی و زمانی، فرایند صدور چک در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری را به صفر می رساند و همه فعالیت های اقتصادی صندوق، به وسیله امضاء های الکترونیک انجام می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه امروز از کارت واحد تازه شناسایی و تراکنش های اقتصادی بازنشستگان کشوری رونمایی و اولین کارت های صادرشده را به دو نفر از مسئولان کانون های بازنشستگان اعطا کرد.

این کارت که پیش از این به شکل آزمایشی در محدوده یک هزار نفری عملیاتی شده بود، از هفته جاری به تدریج در میان بازنشستگان توزیع می گردد و با ایمنی و کیفیت بالا و بدون هزینه، جایگزین کارت های منزلت می گردد و درعین حال، همه فعالیت های بانکی و خدمات رفاهی و اجتماعی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری به وسیله آن، قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2006

به "افتتاح 3طرح خدماتی، فرهنگی و مالی تازه صندوق بازنشستگی کشوری، رونمایی از روایتخانه صبا و کارت تازه بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3طرح خدماتی، فرهنگی و مالی تازه صندوق بازنشستگی کشوری، رونمایی از روایتخانه صبا و کارت تازه بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید